pupil en voetbalmeisje van de week

Graveland 's JO11-1

Deze week is Jelte de pupil van de week! Jelte is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Robin en zijn vader Marcel.

Jelte is bij de Smurfen gaan voetballen toen hij 4 jaar oud was. Hij voetbalde al vaak in de woonkamer en tuin en had ook al training gehad bij Arno Splinter. Zijn vader en opa hebben ook bij SV 's-Graveland gespeeld, dus logisch dat hij hier lid werd.

Vanaf de JO8 voetbalt Jelte al met dezelfde jongens in een team en dat vind hij erg leuk. Zijn vader Marcel en Robin zijn de trainers en daar is hij blij mee. Het zijn goede trainers, Robin helpt je goed als het net niet helemaal lukt en zijn vader legt de oefeningen heel goed uit. De training vindt hij altijd erg leuk, vooral het passen en op doel schieten. Minder leuk vindt hij de sprintoefeningen. Jelte speelt altijd achterop met rugnummer 4, net als zijn opa vroeger! Hij vindt dit ook de leukste positie, verdedigen is leuk en je hebt goed overzicht over het spel. Het liefst speelt hij op natuurgras want kunstgras is pijnlijker als je er op valt.

Jelte zit in groep 7 van de Curtevenneschool en heeft een jonger broertje Tijmen; die speelt in de JO9-1. Naast voetbal zit Jelte ook op Crossfit en gamet hij graag! Hij weet nog niet wat hij later wil worden.

Ajax is zijn favoriete voetbalclub en Matthijs de Ligt vindt hij de beste voetballer. Vorige week is hij voor het eerst in het stadion geweest bij een wedstrijd van Ajax!

Jelte vindt SV 's-Graveland een superleuke club! Al zijn vrienden voetballen er en de voetbaldagen en 4x4 toernooi vindt hij erg leuk om aan mee te doen!

Jelte, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!