Verenigingsmanager SV 's-Graveland

Natascha de Ruig,  verenigingsmanager per 01 januari 2022

mail
tel: 06 5096 3723

De club groeit. Niet alleen in aantal leden, maar ook qua activiteiten, accommodatie, verplichtingen en vrijwilligers.

Een en ander betekent dat het bestuur zich veel en vaak bezighoudt met operationele zaken, die ook nog eens overdag op doordeweekse dagen aandacht vergen. Dit is een ongewenste situatie; bestuursleden zijn immers ook vrijwilligers, veelal met een baan. Zowel met het oog op de capaciteit, continuïteit als de toekomstbestendigheid van onze vereniging was hier een structurele oplossing voor nodig. Dat is gebeurd door de aanstelling van een verenigingsmanager.

De verenigingsmanager pakt operationele zaken op en is de schakel tussen het bestuur, de commissies, andere organen binnen de club, de leden en de vrijwilligers.

Vanaf 1 januari 2022 vervult Natascha de Ruig de nieuwe functie binnen onze vereniging.

Waarom Natascha de Ruig?

Natascha vervult de rol van verenigingsmanager voor een groot gedeelte al op vrijwillige basis. Dit doet zij sinds jaar en dag zonder betreffende titel. Zij houdt zich gemiddeld zo’n twee dagen per week bezig met zaken als planning van wedstrijden, kantine, kleedkamers, de uitgifte van teamkleding, de organisatie van toernooien en veel andere activiteiten.
S.V. ’s-Graveland heeft haar gevraagd dit takenpakket uit te breiden door twee extra dagen per week hieraan te besteden, maar dan in dienst van de club.  Daar heeft ze mee ingestemd. Ze verricht de functie in een hybride vorm.  Een gedeelte zal ze thuis doen, maar een substantieel gedeelte op de club.

De inhoud van de functie, de wisselwerking met commissies, het ondersteunen van vrijwilligers, de verdeling van aandacht, enz.  zijn niet in beton gegoten, maar zullen situationeel gestalte krijgen.