SVS verenigingsdiensten

16 juni 2023

De Buitengewone Algemene Ledenvergadering heeft het bestuursvoorstel ‘verdubbeling van de verplichte verenigingsdienst’ aangenomen.

De verplichte verenigingsdienst is bij het begin van seizoen 2022/23 geïntroduceerd. Velen hebben hun verenigingsdienst de afgelopen tijd vervuld, sommigen gelukkig zelfs meer dan dat. Toch bleek het niet voldoende voor een goede bedrijfsvoering op zaterdag.

De overgang van het seniorenvoetbal van zondag naar zaterdag heeft de druk op de zaterdag doen toenemen. Daarnaast blijken de kantine en terras een fijne ontmoetingsplaats te zijn voor velen; niet alleen voor voetballers, maar ook voor de ‘aanhang’. In de middag en vooravond is het vaak druk.

Uiteindelijk is gebleken dat 1 verplichte verenigingsdienst van 3 uur en 15 minuten niet toereikend is om alle diensten in te vullen.

Om in seizoen 2023/24 het boven geschetste te voorkomen is het volgende besloten:

• Alle spelende leden van O-17 en ouder / 2 verplichte diensten van 3 uur en 15 minuten;
  • Voor O17 en O18 geldt dat er geen bardienst gedraaid mag worden;
  • Voor O17 en O18 mogen ook ouders/verzorgers de diensten invullen.

NB bij senior leden moet minstens 1 van de 2 verenigingsdiensten een kantinedienst tussen 17:15 uur en 20:30 uur zijn;

• Per voetballend kind van O-16 en jonger / 2 verplichte verenigingsdiensten van 3 uur en 15 minuten door een ouder/verzorger;
    dus 3 voetballende kinderen in deze leeftijdscategorie betekent 6 diensten van 3 uur en 15 minuten.

Verenigingsdiensten die ingevuld kunnen worden zijn:

• Bardienst of keukendienst op zaterdag of zondag;
  • Scheidsrechter bij jeugd of seniorenwedstrijd (2 wedstrijden is 1 dienst);
  • Schoonmaken op maandag of vrijdag;
  • Het doen van onderhoudsklussen aan het complex; schilderen, ramen lappen, straten, timmerwerk etc.
  • En in overleg kunnen er uiteraard meer zaken worden gedaan.

Zaken die niet tot een verenigingsdienst behoren zijn:

• Spelbegeleider bij wedstrijden van O-10 en jonger;
  • Sporadisch vlaggen;
  • Rijden naar uitwedstrijden;
  • Sponsoring

Het inschrijven voor verenigingsdiensten gaat voorlopig nog via inzetrooster.nl. Op de achtergrond wordt er gewerkt aan een efficiënter systeem.