pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Deze week is Nils de pupil van de week! Nils is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Robin en Marcel.

Nils is lid geworden bij SV 's-Graveland toen hij 4 jaar oud was, maar kwam al van kleins af aan elk weekend naar de club. Zowel zijn vader als moeder hebben bij SVS gevoetbald dus logisch dat Nils zich hier thuis voelt. Ook zijn oudere broer Jesper speelt bij SVS in de JO14-1. Vanaf de JO8 voetbalt Nils al met dezelfde jongens in een team en dat vindt hij superleuk. Marcel en Robin zijn zijn trainers en daar is hij blij mee, het zijn goede trainers. De training vindt hij altijd erg leuk, er is eigenlijk niks wat hij niet leuk vindt om te doen. Het leukst vindt hij wel het partijtje en afronden op de goal. Nils speelde altijd in de spits maar sinds dit seizoen op het middenveld. Dat is wel even wennen, hij bleef de eerste wedstrijden nog wel eens teveel voorin staan terwijl hij ook mee moest verdedigen. Dit gaat gelukkig steeds beter! Het liefst speelt hij op kunstgras maar bij droog weer vindt hij natuurgras ook heerlijk om op te spelen.

Naast voetbal is vissen Nils zijn grote hobby, hij gaat regelmatig met zijn vader naar De Vecht om met zijn werphengel snoeken te proberen te vangen. Helaas is die snoek nog niet binnengehaald. De grootste vis die hij tot nu toe heeft gevangen is een brasem. Ook met zijn vrienden spelen en springen op de trampo doet Nils graag. Later wil Nils graag maquettes maken, vooral miniatuur landschappen, dieren en huizen. Architect misschien?

Ajax en Bayern München zijn zijn favoriete voetbalclubs. Lewandowski vindt hij de beste voetballer. Nils is 3x in de Amsterdam Arena geweest bij wedstrijden van Ajax. Alle drie ook gewonnen door Ajax!

Nils vindt SV 's-Graveland een superleuke club! Al zijn vrienden voetballen er en er worden veel dingen goed georganiseerd. De voetbaldagen en 4x4 toernooi vindt hij erg leuk om aan mee te doen!

Nils, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!