's-Graveland verdiend naar eerste thuisoverwinning

Graveland 's 1

Forza Almere 1

4e klasse D

8 oktober 2022 14:30

P.H. Gräper

Sportpark Berestein
Kininelaantje 1
1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

In de tweede thuiswedstrijd van het seizoen is het ’s-Graveland gelukt om de eerste thuisoverwinning te boeken. Het duurde tot het begin van de tweede helft voordat het elftal van trainer/coach Léon Roorda en assistent René Wijnsma afstand nam van Forza Almere dat kort na het begin van de wedstrijd al op voorsprong was gekomen.

Na de eerste mogelijkheid voor Ramon Bouwman was een goeie en snelle aanval van de Almeerders de ’s-Gravelandse defensie te machtig. De tegentreffer was echter niet de enige tegenslag die ’s-Graveland in de openingsfase te verwerken kreeg. Zowel Gean Heijnen als Ramon Bouwman moest zich met een liesblessure laten vervangen. Sam Torsing en JO19-1 speler Tobias Serpenti waren hun vervangers.

In de gewijzigde samenstelling moest het elftal op jacht naar de gelijkmaker. Het leverde tot de rust verschillende mogelijkheden op en een aantal keer leek het doelpunt ook te vallen, maar de Almeerse doelman onderscheidde zich met een aantal knappe reddingen en leek een niet te nemen horde te worden voor de ’s-Gravelanders. Zo ook bij de inzet van Sam Torsing die de bal op de rand van het zestienmetergebied aangespeeld kreeg van Wilco de Birk, maar verder dan een touché van de bal kwam hij gelukkig niet. Hierdoor konden beide teams gaan rusten met een 1-1 ruststand.

Na rust had ’s-Graveland minder tijd nodig om het net te vinden. Vanaf de linkerkant drong Wilco de Birk het strafschopgebied binnen en schoot hij dermate hard over de grond in dat de keeper de bal moest lossen, waarna Melle van Dijk er als de kippen bij was om de bal over de lijn te tikken: 2-1. Amper een minuut later was hij ook betrokken bij de derde treffer. Hij legde de bal af op Sam Torsing die met een fraaie curve de bal in de lange hoek schoot: 3-1.

Buiten het openingsdoelpunt kreeg Forza Almere weinig mogelijkheden om ’s-Graveland pijn te doen en daardoor speelde de thuisploeg de wedstrijd makkelijk uit. Zeker na het derde doelpunt van Sam Torsing, op aangeven van Tobias Serpenti schoof hij bekeken 4-1 binnen. Met een kopbal uit een corner van Nick Mostert bepaalde Wilco de Birk  een kwartier voor tijd de eindstand op 5-1.

In de slotfase mochten Bart van Wijk en JO19-1 speler Ruben Verhoeven nog speelminuten maken. Zij vervingen Stijn van Huisstede en Melle van Dijk.

Met de overwinning achterhaalde ’s-Graveland Forza Almere op de ranglijst en zal het zich de komende week op de trainingen voorbereiden op het treffen van volgende week tegen Nederhorst dat zich na drie wedstrijden ongeslagen koploper mag noemen.