pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Deze week is Rafaël de pupil van de week! Rafaël is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Robin en Marcel..

Rafaël is lid geworden van SV 's-Graveland toen hij 4 jaar oud was. Hij was al vaak op de club omdat zijn oudere broer Thibaut al lid was en wilde zelf ook graag meedoen in de smurfenbak! Vanaf de JO8 voetbalt hij al met dezelfde jongens in een team en dat vindt hij superleuk. Marcel en Robin zijn zijn trainers en daar is hij blij mee. Robin is vooral heel relaxed, Marcel kan daarentegen best hard schreeuwen maar hij traint wel goed. De trainingen vindt hij dan ook leuk, behalve de warming-up. De leukste oefening vindt hij dat wanneer hij keept de spelers Marcel inpassen en daarna op de goal mogen afronden. Rafaël is ook in de wedstrijden keeper en vindt dit vooral leuk als hij veel te doen heeft en het team goed kan helpen aan de overwinning door alle ballen tegen te houden. Op vrijdag krijgt hij keeperstraining bij Your SkillZ. Het liefst speelt Rafaël op kunstgras wanneer het nat is, en op natuurgras als het droog is.

Naast voetbal zit Rafaël ook op tennis, springt hij veel op de trampoline en houdt hij van gamen. Later wil hij graag wiskundeleraar worden!

Ajax is zijn favoriete voetbalclub en Tadic vindt hij de beste speler. De beste buitenlandse club vindt hij Paris Saint Germain en Mbappé is daar zijn favoriet. Rafaël is al een aantal keer in de Amsterdam Arena geweest, maar het leukst was toch wel dat hij op het veld mocht kamperen in een Ajax tentje, supergaaf!

Rafaël heeft het naar zijn zin bij SV 's-Graveland want al zijn vrienden voetballen er ook. Er zijn veel velden en er worden veel leuke dingen georganiseerd zoals het 4x4 toernooi, Arie Janmaat Toernooi en natuurlijk de voetbaldagen!

Rafaël, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!