pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-2

Na een aantal weken uitstel is hij deze week dan eindelijk aan de beurt: Mats is de pupil van de week! Mats is 10 jaar oud, speelt in de JO11-2, en wordt daar getraind door zijn vader Wilco en Melvin.

Mats is bij de smurfen van SV ’s-Graveland gaan voetballen toen hij 4 jaar oud was. Hij vond voetbal superleuk, deed dit veel op straat en op school. ZIjn vriendjes van school zaten ook bij ‘s-Graveland dus daarom werd hij ook hier lid.  Hij heeft een heel leuk team en is blij met zijn trainers. De trainingen vindt hij altijd erg leuk, vooral het partijtje. Pass-oefeningen vindt hij minder leuk om te doen. In de wedstrijden speelt hij meestal rechts-voor. Dit vindt hij ook de leukste positie om te spelen, hij kan dat goals maken en mooie voorzetten geven. Het liefst speelt hij op gewoon gras want daar heeft hij het meer grip dan op kunstgras.

Mats heeft ook een oudere zus die in de MO13-2 speelt. Hij zit in groep 7 en wil later graag piloot worden. Het lijkt hem heel leuk om veel naar andere landen te vliegen. Naast voetbal speelt hij graag buiten: hutten bouwen, bomen klimmen, heerlijk om lekker vies te worden! Ook binnen bouwt hij graag hutten maar lekker rustig zitten om te gamen doet hij ook af en toe.

Zijn favoriete voetbalclub is Ajax, en zijn favoriete speler Matthijs de Ligt. Hij is één keer in een stadion geweest, dat was voor de wedstrijd Nederland-Duitsland en vond hij supergaaf! FC Barcelona en Paris Saint Germain zijn zijn favoriete buitenlandse clubs.

Mats vindt SV ‘s-Graveland een superleuke vereniging, er is veel ruimte om te voetballen en er worden leuke dingen georganiseerd zoals de voetbaldagen. En al zijn vrienden voetballen er, wat wil je nog meer?!

Mats, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!