pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Pupil van de week: Duuk van Dongen

Bij de wedstrijd van zaterdag aanstaande tegen FC Weesp is Duuk de pupil van de week! En het leuke is dat de wedstrijd waarschijnlijk live wordt uitgezonden.

Duuk is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Rob en zijn vader Sander.

Duuk is als 4-jarige begonnen met voetbal bij de Smurfen. Hij wilde graag op voetbal want dat deed hij al veel thuis in de tuin en koos voor SV ’s-Graveland, want dat was lekker dichtbij. En daar heeft hij geen spijt van gehad! Vanaf de JO8 speelt hij al met hetzelfde team en daarbij dezelfde trainers, Rob en zijn vader Sander. Dat hij door zijn vader getraind wordt vindt hij erg leuk, het is leuk om vaak samen dingen te doen. Hij leert van hen om goed de bal bij je te houden, te dribbelen en snelheid te maken. Op de trainingen vindt hij eigenlijk alles leuk, maar het leukst zijn de spelletjes die de trainers verzinnen. Duuk speelt in de spits en scoort elke wedstrijd wel een doelpunt! Het maakt hem niet uit of hij op echt gras of kunstgras speelt.

Duuk woont in Kortenhoef en zit in groep 7 van de Curtevenneschool. Hij heeft een zusje Kiki van 5 jaar oud. Naast voetbal zit hij ook op tennis en speelt daar in de zomer- en de wintercompetitie. Thuis springt hij graag op de trampoline. Wat hij later worden wil weet Duuk nog niet zo goed.

Zijn favoriete voetbalclub is Ajax. Hij is nog niet in het stadion van Ajax geweest, maar wel met zijn team een keer bij een wedstrijd van Jong Ajax. Twee andere clubs waar hij fan van is zijn Paris Saint Germain en Manchester United. De spitsen van beide clubs zijn zijn favoriete spelers.

Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij SV ’s-Graveland! Hij zit met zijn vrienden samen in een team en vindt vooral de voetbaldagen erg leuk!

Duuk, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!