pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Pupil van de week: Nathan Abudu

Deze week is Nathan Abudu de pupil van de week! Nathan is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Rob en Sander.

Nathan is bij de Smurfen begonnen met voetbal bij SV 's-Graveland. Hij is lid geworden omdat hij altijd buiten aan het voetballen was, dus vond hij het erg leuk om elke zaterdag in de Smurfenbak met zijn vriendjes te spelen. Nathan speelt al sinds de JO8 met hetzelfde team en dezelfde trainers. Hij speelt nu mid-mid, veel loopwerk en omschakelen tussen aanval en verdediging gaat hem goed af en vindt hij heel leuk om te doen. Hij vindt dat hij twee toptrainers heeft die zelf heel sportief zijn en hem en zijn teamgenoten goed kunnen stimuleren om goed te trainen en de wedstrijd te spelen. Op de trainingen vindt hij het partijtje en schieten op de goal het leukst, techniek en conditietraining is wat minder leuk. Nathan speelt het liefst op echt gras want dat is het fijnst om slidings te maken.

Nathan woont in Hilversum en zit in groep 7 van de Antoniusschool. Hij heeft een oudere broer Raynison. Na school gaat Nathan graag buiten voetballen of basketballen en binnen gamen. Hij wil later graag profvoetballer of profbasketballer worden, maar als dat niet lukt lijkt werken als kok hem ook erg leuk!

Voetbal kijken op tv doet Nathan best vaak, maar een echte favoriete club heeft hij niet, Manchester United en PSG vindt hij wel leuk. Zijn favoriete speler is Cristiano Ronaldo, vooral omdat hij fysiek heel sterk is en heel snel op het veld. Met het voetbalteam zijn ze een keer bij Jong Ajax geweest, een superleuk teamuitje vond hij dit!

Naast de trainingen en wedstrijden met zijn team heeft Nathan het bij SV ’s-Graveland zo naar zijn zin omdat er ook zoveel andere leuke dingen zijn zoals de coronacup, 4x4 toernooi en de voetbaldagen. En natuurlijk Sgravie! Wat een geluk dat hij nu met hem het veld op mag lopen!

Nathan, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!