pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's MO13-2

Aanstaande zaterdag zal Renee Vrakking om half drie de aftrap verrichten bij de wedstrijd S.V. 's-Graveland VR1 tegen S.C. 't-Gooi VR2.

In navolging van klasgenootje en vriendinnetje Mus Welling is de elfjarige Renee drie seizoenen geleden tot groot geluk van moeder Judith Hagen en opa John Hagen lid geworden bij S.V. 's-Graveland. Alhoewel moeder Judith destijds graag zelf het voetballen bij S.V. 's-Graveland had willen ontdekken, heeft opa John, geen onbekende bij S.V. 's-Graveland, haar ervan weerhouden uit angst voor ernstige blessures. Tegenwoordig zijn zowel moeder Judith als opa John trouwe supporters van S.V. 's-Graveland MO13-2, het team waar Renee momenteel samen met klasgenootje en vriendinnetje Mus in speelt.
De grote variëteit aan handelingen, van het aanvallen tot het verdedigen en van het keepen tot het scoren, heeft Renee destijds doen besluiten om voor het voetballen te kiezen. Op de vraag waarom voetbal de voorkeur heeft gekregen boven bijvoorbeeld hockey, waarbij soortgelijke handelingen moeten worden verricht, wordt scherp gereageerd. Alhoewel er bij hockey weliswaar ook aangevallen en verdedigd moet worden, is de vrijheid om bijvoorbeeld op snelheid een actie te maken minder aan de orde, aangezien je altijd een hockeystick mee zal moeten dragen en de (te) kleine bal kort bij je moet houden...

De voorkeur voor afwisseling en variatie komt ook tot uiting als Renee gevraagd wordt naar haar favoriete positie. Momenteel is Renee ofwel de doelverdediger, ofwel de rechtsbuiten van de MO13-2. Het feit dat Renee zowel aanvaller als doelverdediger is, heeft voordelen. Als doelverdediger is zij in staat om de denkwijze van de vijandige aanvaller te doorgronden, zodat zij op exact het juiste moment kan uitkomen en de juiste hoek kan afschermen. Uiteraard is het andersom hetzelfde principe; als rechtsbuiten weet zij een juiste inschatting te maken wanneer zij ofwel een actie moet maken ofwel moet schieten. Dankzij zowel haar kracht als haar onverschilligheid is Renee bovendien in staat om te allen tijde koelbloedig te handelen. Aangezien Renee zeer ambitieus is, zou zij in de toekomst graag verscheidene trucjes leren, waaronder het uitdelen van een panna, hetgeen op de Voetbaldagen voor het eerst is gelukt.

Alhoewel Feyenoord als favoriete voetbalclub en Nicolai Jørgensen als favoriete voetbalspeler wordt bestempeld, heeft Renee nog nooit een wedstrijd van de Rotterdammers bijgewoond. Op 16 februari jongstleden heeft zij samen met haar teamgenoten de wedstrijd AZ – Olympique Lyon bijgewoond in het AFAS Stadion, hetgeen ondanks de ruime nederlaag indruk heeft gemaakt.

Na de zomervakantie zal Renee vol enthousiasme de overstap gaan maken van de basisschool naar de middelbare school en wel van De Regenboog naar het Roland Holst College. Aangezien Renee van bakken en kokkerellen houdt, is het een optie om in de toekomst een eigen restaurant te openen. Een professionele voetbalcarrière, ofwel als doelverdediger ofwel als rechtsbuiten, blijft eveneens een optie. Naast het voetballen houdt Renee van buitenspelen, lezen, muziek luisteren (voornamelijk van Avicii) en van trampolinespringen.

Lieve Renee, wij wensen jou heel veel plezier als Voetbalmeisje van de Week.