pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Pupil van de Week: Mees de Brouwer

Zondag 8 april in de wedstrijd tegen AW is Mees de Brouwer de Pupil van de Week. Hij speelt in de JO11-1 en staat meestal rechtsvoor. Het is ook wel zijn favoriete plek omdat hij dan op het doel kan schieten. Peter is de coach van de JO11-1 en hij kent hem al wat jaartjes als coach. De trainers wisselen al een paar jaar, elke keer een duo waarvan er 1 strenge is en 1 de aardige. Dat is een mooie analyse! En het geeft wel elke keer een ander soort training en andere oefenstof. Afronden op het doel, techniek en partijtje doen ze eigenlijk altijd wel. Mees zal ze later niet opvolgen als trainer want hij wil lekker blijven voetballen.

In Nederland heeft Mees niet echt een favoriete club, in het buitenland zijn dat Real Madrid en Borussia Dortmund. Mario Götze, de favoriete speler van Mees, speelt bij Dortmund en het is een leuke club.

Toen hij 5 jaar was, kwam hij bij ’s-Graveland meedoen bij de F-onderling. Zijn broer Stan zat al op voetbal en Mees vond het voetballen zo leuk dat hij is gebleven. Zijn zus Roos speelt ook bij de club en mama Chantal is er eveneens veel te vinden. Niet alleen om haar eigen kids te begeleiden maar ook als bestuurslid Jeugdzaken. Mees vindt dat ’s-Graveland een sfeervolle club is en de samenwerkingen met Schalke en AZ zijn ook bijzonder. Hij was met de bus mee naar het stadion van Schalke en AZ en is zelf ook in de Arena en het Philips stadion geweest.

Mees is leerling op de Curtevenneschool in groep 7. Mees houdt naast voetbal erg van lekker op de IPad spelen of filmpjes kijken en hij heeft afgelopen najaar ook skiles gehad in Huizen. Om daarna in de voorjaarsvakantie op wintersport te gaan in Duitsland.  Dat was heel leuk!

Later wil hij wel robots gaan maken, het lijkt hem heel interessant om daarvoor te leren. Op voetbalgebied  wil hij nog beter leren wanneer het buitenspel is, want hij speelt af en toe met de JO12-1 mee en dan moet je dat weten. Als sterkste punt heeft Mees hard rennen en afronden op het doel.

Mees heel veel plezier als Pupil van de Week aanstaande zondag. Geef jij maar eens wat goede tips zodat de heren van het 1e hopelijk de winst kunnen pakken.