pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

10

Graveland 's MO11-1

11

44

10

Aanstaande zaterdag zal Mex de Jong om kwart voor drie de aftrap verrichten bij het Berestein onderonsje S.V. ’s-Graveland VR1 tegen Altius VR1. WEMO Pakket & Koeriersdienst is daarbij de wedstrijdsponsor.

Naar aanleiding van de positieve ervaringen en verhalen van vriendinnetje Sofie Contant, is de tienjarige Mex vier maanden geleden lid geworden bij S.V. ’s-Graveland. In navolging van onder meer vriendinnetje Sofie, geeft Mex aan onder meer voor het voetballen te hebben gekozen vanwege het gevoel van saamhorigheid. Bovendien heeft voetbal de voorkeur gekregen boven andere teamsporten vanwege het stoere aspect.
Momenteel is Mex ofwel de links-, ofwel de rechtsback van de MO11-1, het team van vriendinnetje Sofie. Aangezien Mex slechts vier maanden geleden lid is geworden bij S.V. ’s-Graveland, zou men wellicht een kwaliteitsverschil verwachten tussen Mex en de overige meisjes uit de MO11-1, maar niets is minder waar. Mede dankzij haar conditie en fanatisme is zij binnen een paar maanden onmisbaar geworden binnen de MO11-1. Volgens trainer Thiemo Alberts heeft Mex de afgelopen maanden zelfs de meeste progressie geboekt, vooral op het gebied van passing en schotkracht. Dankzij zowel haar conditie als haar fanatisme is Mex in staat om als opkomende back te fungeren, waarbij regelmatig de achterlijn wordt gehaald. Aangezien Mex bovendien de beschikking heeft over een geplaatste en krachtige voorzet, hoeft de spits enkel en alleen tegen de bal aan te lopen om zodoende te scoren. In de toekomst zou de gedreven Mex wat meer zelfverzekerdheid mogen uitstralen in het veld. Er is immers geen enkele reden om aan zichzelf te twijfelen.

Alhoewel Feyenoord als favoriete voetbalclub wordt genoemd, heeft Mex nog nooit een bezoek gebracht aan het heilige domein van de Rotterdammers, de Kuip. Zij heeft daarentegen wel een bezoek gebracht aan het stadion van aartsrivaal Ajax. Het bezoek aan de Johan Cruijff Arena heeft echter weinig indruk gemaakt en heeft haar geen seconde doen twijfelen om voortaan de Amsterdammers toe te juichen.

Het moge duidelijk zijn dat Sofie en Mex beste vriendinnetjes zijn; momenteel zijn de twee teamgenootjes in de MO11-1 en in de toekomst willen zij beiden juf op een basisschool worden. Mex heeft echter even getwijfeld of zij niet liever scheikundedocent zou willen worden op een middelbare school. Hoe leuk zou het immers zijn om van een van jouw hobby’s, het produceren van slijm, jouw beroep te kunnen maken? Aangezien Mex ‘pas’ in groep 7 van de Regenboog zit, heeft zij nog even de tijd om uit te zoeken wat uiteindelijk de voorkeur geniet. Naast het experimenteren en voetballen houdt zij van schaatsen

Lieve Mex, wij wensen jou heel veel plezier als Voetbalmeisje van de Week.