Verenigingsdienst met ingang van het nieuwe seizoen

12 mei 2022 20:30

In de Algemene Ledenvergadering van afgelopen najaar is de invoering van een verplichte verenigingsdienst in stemming gebracht en vervolgens aangenomen.

De aanleiding en reden was het volgende. Het aantal vrijwilligers bij de club is weliswaar hoog, maar door de groei van de club en mede door de concentratie van activiteiten op zaterdag is de vraag naar meer hulp een blijvende. Te denken valt daarbij aan spelbegeleiders, scheidsrechters en kantinediensten.

De club wil graag goede service blijven bieden en tegelijk de contributie de laagste in de regio houden.

De vrijwilligerscommissie heeft het voortouw genomen bij de invoering van de genoemde verenigingsdienst. Daarbij is de functie van teammanager in het leven geroepen.

De verenigingsdienst is volgend seizoen voor iedereen verplicht.

Voor 015 en jonger geldt een en ander voor de ouders.
Voor 017 en ouder geldt het voor de spelers zelf.

Er is sprake van minimaal 1 dienst van 3 à 4 uur per seizoen voor een ouder/verzorger (t/m O15) of speler (vanaf O17).
Dus 2 kinderen op voetbal betekent 2 diensten voor de ouder(s)/verzorger(s) etc.
Ouders en/of spelers, die al wat doen, worden hier niet in meegenomen, maar blijven natuurlijk welkom als ze iets extra willen doen.
Een ritje naar een uitwedstrijd of een keertje vlaggen, wordt niet gezien als een verenigingsdienst.

Gisteren is er een kick-off geweest in de kantine. De vrijwilligerscommissie en de teammanagers kwamen bij elkaar om te bespreken hoe verder te gaan.

Per team, van smurfen tot senioren, is er een teammanager. Zij zijn voor de vrijwilligerscommissie aanspreekpunt/intermediair bij de teams.

De teammanagers gaan de komende twee weken in hun teams de actuele mail-adressen en telefoonnummers inventariseren. Tevens zullen zij, per teamspeler en/of ouder, in kaart brengen naar wat voor een dienst de voorkeur uitgaat. De afspraak is gemaakt dat voor 25 mei 2022 de inventarisatie bij Natascha de Ruig is ingeleverd.

De verschillende diensten zijn omschreven in de hieronder bijgevoegde PDF's.

BARDIENST
KEUKENDIENST