OK 2021/94 - Patrick van Huisstede

Deze week OK!

WIE
Patrick_van_Huisstede_OK_202194.png

De laatste onmisbare van 2021, maar dat zegt niks over zijn onmisbaarheid. In de laatste dagen van ‘21 staan we stil bij Patrick van Huisstede.

Hij is geboren en getogen in Nederhorst den Berg. Daar is hij ook lid geweest van VV Nederhorst en regelmatig een derby gespeeld met SVS als tegenstander. Dit met wisselend resultaat voor beide ploegen.
In 2002 is Patrick verhuisd naar Kortenhoef. Daar woont hij samen met zijn vrouw Emma en hun 2 zonen Stijn en Lars. Toen Stijn in 2006 in de smurfenbak van SVS begon is Patrick ook lid geworden van SVS. Later heeft ook zijn zoon Lars zich aangesloten bij de club. Nu speelt Stijn in het 1e van SVS. Lars heeft tot de JO19 bij ‘s Graveland gespeeld, maar speelt nu in BFC1.

In het dagelijkse leven is Patrick register taxateur en veilinghouder bij Van Spengen Kunst en Antiek Veilingen in Hilversum.

WAT
Sinds het begin van de voetbalcarrière van zijn oudste zoon Stijn bij SVS is ook Patrick zijn onmisbare vrijwilligerswerk begonnen. Hij is vooral actief als trainer. Dit heeft hij gedaan vanaf de smurfenbak tot en met de JO19. Vanaf de JO17 is hij assistent- trainer van oa Léon Roorda en Juliën Janmaat. Daarnaast heeft hij menig jeugdtoernooi en trainingskamp in binnen en buitenland georganiseerd. Ook draagt hij de club een warm hart toe als sponsor.

WAAR
Patrick is dus heel veel te vinden op de club. Is het niet als organisator van een toernooi dan is het wel als (assistent) trainer van SVS 1.

WAAROM
Ten eerste vindt Patrick het ‘spelletje’ ontzettend leuk en vindt hij het heerlijk om als niet meer actieve voetballer wel nog als trainer betrokken te zijn bij het voetballen en op het veld te staan. Maar ook heeft hij het besef dat niets vanzelf gaat binnen een vereniging. Zodra zijn kinderen lid werden van de club, vond hij het dus niet meer dan normaal om ook zijn steentje bij te dragen.

Waar Patrick met heel veel plezier op terugkijkt is het Internationaal toernooi in 2019 met de JO19 selectie in Zwolle. Dit was een supergezellig weekend met een mooie begeleiders staf en bijzondere spelersgroep.
De film ‘SVS ‘s Graveland, een familiegeschiedenis’ heeft veel indruk gemaakt op Patrick. Deze film vindt hij zo mooi gemaakt en geeft het gevoel voor SVS heel fraai weer. Maar het belangrijkste moment moet nog komen; dat SVS 1 naar de derde klasse gaat komend seizoen!!

Dank je wel Patrick voor al je inzet voor de club!

- ook OK!