OK 2021/83 - Judy van der Ploeg

Deze week OK!

WIE

ESTHER_DE_HAAN_OK202182_1.png

Deze week een onzichtbare, maar zeer gewaardeerde, onmisbare! Iemand die geen voetballende kinderen meer heeft bij SVS, maar zich toch zeer regelmatig inzet voor de club. Deze week dus terecht zichtbaar onmisbaar; Judy van der Ploeg.
Ze is geboren en getogen in Weesp en heeft zelf vanaf haar 4e tot en met haar 31e gesport bij WVGV. Eerst heeft ze bij deze club 8 jaar lang geturnd om daarna jarenlang te handballen. Het inzetten voor een club is Judy niet vreemd, want ook voor deze club heeft zij zich jaren intens ingezet als vrijwilligster. Dit heeft zij gedaan totdat ze gingen fuseren met HVV, want vanaf dat moment voelde het niet meer als ‘haar’ club en verloor zij de connectie met deze nieuwe samengestelde vereniging.
Gelukkig voor ‘s Graveland, want inmiddels was Judy in 1985 verhuisd van Weesp naar Kortenhoef. Ze was getrouwd en moeder geworden van 3 mooie mannen namelijk; Mark, Nanno en Demian. Deze jongens werden lid van de club en zo langzaamaan werd SVS haar nieuwe cluppie. In 1993 werd haar gevraagd of ze af en toe een kantinedienst wilde draaien en zo is haar vrijwillige inzet begonnen.

WAT
Dat af en toe een kantinedienst draaien werd niet echt af en toe, want elke 3 weken stond zij in de keuken. Dit doet Judy met veel plezier en daarom doet zij dit met liefde voor de club. Zelfs nu haar eigen jongens niet meer voetballen, blijft zij deze keukendiensten draaien. Dit zolang ze het leuk blijft vinden. Tegenwoordig draait zij zelfs 2 keukendiensten in de  maand. Tussen maart en september staat Judy in haar eigen kampeerkeuken, want dan gaat zij samen met haar man en de caravan op pad. De rest van de maanden mag de club haar gelukkig ook bellen als de nood hoog is. Als zij kan, staat ze dan ook nog extra in de keuken. Een topper van een onmisbare dus.

WAAR
Waar zij begon langs de lijn, staat zij nu zeer regelmatig in de keuken van de club. Zoals ze zelf zegt; ‘laat mij maar lekker rommelen in de keuken’. Dit rommelen in de keuken zorgt er wel voor dat wij elke keer weer heerlijke wraps en andere verse versnaperingen kunnen halen.

WAAROM
Zelf is zij dus geen lid en haar kinderen inmiddels ook niet meer, maar toch elke maand in de club keuken. Dan ben je wel een echte vrijwilliger. Dit inzetten voor een club zit in haar bloed. Als iedereen iets doet (ook al is het maar klein), kan de club nog jaren vooruit. Naast dat zij zich inzet voor de club is zij ook samen met haar man al jaren lid van de club van 100. Mede dankzij deze club kon bijvoorbeeld het mooie jubileum boek gekocht worden voor maar 11 euro.
Judy is trots op de club en vooral op het mooie complex. Dit ligt er fantastisch bij en menig vereniging kan hier een puntje aan zuigen.
Judy blijft zich dus nog wel even inzetten voor SVS en verheugt zich erop om dit seizoen weer een keer met Wil in de keuken te staan!

-ook OK!