OK 2021/77 - Robert Freije

Robert Freije

Robert_Freije_OK202177.png

WIE
Robert Freije, een echte Kortenhoever die het dorp nooit verlaten heeft en is vanaf zijn 7e jaar al lid van SV ‘s Graveland. Zijn buurjongen zat op voetbal en daarom wilde Robert ook heel graag op voetbal. Zijn ouders hadden hier aanvankelijk niks mee. Toen zij eenmaal overstag waren, hebben zij geen wedstrijd meer gemist en waren ze zijn trouwste supporters.
Helaas moest Robert vanwege zijn aanhoudende blessures stoppen met voetballen toen hij 25 jaar was. Afgelopen jaar heeft hij het voetballen weer opgepakt bij de veteranen 1, wat weer oud en vertrouwd voelt.

Inmiddels is hij trotse vader van Thijs en Sara en allebei voetballen zij ook bij ‘s Graveland. Wat natuurlijk hartstikke leuk is, als je een echte voetbalvader bent.

WAT
Het onmisbaar zijn op het veld was natuurlijk al vanaf jongs af aan, maar het onmisbaar zijn voor de hele club begon op zijn 17e toen hij gevraagd werd om een jeugdteam te gaan begeleiden, destijds de E. Dit vond Robert zo ontzettend leuk, dat hij van de club een trainerscursus mocht gaan volgen. Doordat hij dit certificaat cum laude had behaald, mocht hij ook de A1 een jaar trainen. Dit was een fantastische ervaring met een super leuk team, waarvan de meeste nog voetballen zoals oa Vincent van Vuuren.

Vandaag de dag is Robert trainer en coach van het team van zijn dochter Sara, de MO11-1. Eerst heeft hij dit team alleen getraind, maar vanaf afgelopen jaar is hij hier ook coach van geworden. Daarnaast helpt hij het team van zijn zoon Thijs (nu JO14-2) sinds de smurfenbak waar dat nodig is.

WAAR
Robert is of aan het trainen/coachen of zelf aan het voetballen op de club.

WAAROM
Sinds zijn zoon op zijn 5e begon in de smurfenbak is Robert weer te vinden op de club. Sindsdien begon ook weer het helpen waar dat nodig is. Dit vindt Robert ontzettend leuk om te doen en eigenlijk ook wel vanzelfsprekend. Deze week dus een onmisbare met een trainersdiploma op zak!

- ook OK!