OK 2021/74 - Thiemo Alberts

Thiemo_Alberst_OK202173.png

Thiemo Alberts

WIE
Deze week een onmisbaar iemand met een lange familie historie bij de club; namelijk Thiemo Alberts. Hij is geboren en opgegroeid op de Herenweg te
Ankeveen, maar het voelde toch ook wel weer als Kortenhoef. Na een kort uitstapje naar Hilversum, woont hij nu alweer 14 jaar echt in Kortenhoef.
Al vanaf jongs af aan ging Thiemo mee met zijn vader Gert. Vader Gert was SV ‘s-Graveland. Helaas na 56 jaar lidmaatschap heeft de club afscheid van hem moeten nemen, maar Thiemo heeft de liefde voor SV ‘s Graveland van zijn vader en zet zich daarom als vrijwilliger graag in voor de club. Daarom deze week terecht onmisbaar.

Thiemo heeft van zijn 6e tot zijn 18e altijd met veel plezier bij de club gevoetbald. Daarna is hij gaan zaalvoetballen bij diverse teams, maar de liefde
voor SVS bleef en dus is hij 12 jaar geleden weer lid geworden. Dat de voetbalgenen in de familie Alberts doorgegeven worden blijkt wel uit dat de
beide kinderen van Thiemo ook voetballen bij ‘s-Graveland. Iris voetbalt in de MO15-2 en Robin in de JO13-2. Alleen zijn vrouw Michelle staat niet actief op het veld, maar wel enthousiast langs de lijn.

WAT
Wat begon als een paar kantinediensten is uitgedraaid op veel meer vrijwillige inzet. Die kantinediensten doet Thiemo overigens niet meer. Hij staat liever voor de bar al deed hij vroeger in 24 uur beide. Op vrijdagavond gezellig met een biertje(s) voor de bar om vervolgens om half 8 weer achter de bar te staan met veel koffie. Tegenwoordig geeft hij alweer 6 jaar samen met Erik Beemster training. Deze 2 vullen elkaar goed aan en zitten samen op 1 lijn. Dit maakt het samen training geven ook zo leuk. Standaard wordt de training dan ook afgesloten met de woorden ‘ik heb van je genoten’. Alhoewel 1 keer werden deze woorden iets minder oprecht uitgesproken door Erik toen hij bedacht had om een olympische spelen training te geven en de hele dag druk geweest was om een doek te schilderen met de olympische ringen. Thiemo probeerde hem wel even uit vlak voor de  training…...dat doek heeft de training niet gehaald.

Naast het coachen en trainen van 2 teams (dit jaar bij de JO13-2 en de MO17-1) heeft hij zich ook aangesloten bij de commissie ledenwerving en is hij een enthousiaste trainer tijdens de voetbaldagen.

WAAR
Een voetbalweek vliegt voorbij voor Thiemo. Op maandag geeft hij 2 teams training. Op dinsdag traint hij zelf en op woensdag geeft hij weer training. Dan even 2 avonden thuis op de bank om de spieren wat rust te gunnen en dan op zaterdag coachen en op zondag zelf een wedstrijd spelen. Tussendoor heeft hij nog diverse overleggen voor de club. Het is wel duidelijk dat SV ‘s-Graveland als een blauw witte draad door zijn week loopt.

WAAROM
Toen Thiemo zelf nog bij de jeugd speelde, waren er ook heel veel vrijwilligers die het mogelijk maakte dat hij kon voetballen. Hij beseft dat heel goed en daarom beschouwt hij het eigenlijk ook als een verplichting om dat nu zelf voor de jeugd te doen. De fijne samenwerking en gezelligheid met Erik, maar ook met de jeugd maakt dat Thiemo er zoveel plezier aan beleeft. Daarnaast vindt hij het bijzonder dat er elke week zoveel vrijwilligers bezig zijn voor en op de club. Hierdoor leeft onze club tijdens het 100 jarig jubileum meer dan ooit tevoren.

Als trainer en coach vindt Thiemo het allerbelangrijkste dat elk jeugdlid op zijn eigen niveau en met heel veel plezier voetbalt en daarin groeit. Als hij aan het einde van het seizoen ziet dat dat gebeurd is, dan zijn dat hele dierbare momenten. Ook het kampioenschap van het team van Iris was heel bijzonder. Voor hemzelf was het kampioenschap vorig seizoen bij de 35+ interne competitie toch wel een heel mooi sportief succes. Dat voetballen op de zondag in de 35-3 met je vrienden blijft toch wel het mooiste wat er is! Dat gevoel is er als je 6 bent, maar dus ook als je 35+ bent. Hoe bijzonder; hij voetbalt nog steeds met 4 jongens waar hij zijn hele jeugd mee heeft gevoetbald! Hieruit blijkt maar weer dat SVS een echte mooie verbindende club is, waar Thiemo zich heel graag voor inzet!

- ook OK!