Column 2020/26 - de kersteditie

24 december 2020 13:45

Een gevoel van dankbaarheid ...

Column_r3.png

Kerst is het feest van het (terugkerend) licht en van dankbaarheid. Dankbaarheid die gedurende het afgelopen jaar veelvuldig is uitgesproken richting de medewerkers van de zorg.

Als ik terugkijk op het verenigingsjaar 2020 dan doe ik dat ook met een gevoel van dankbaarheid. Dankbaarheid over de manier waar we als vereniging toch het jaar zijn doorgekomen. Toen in maart van de ene op de andere dag het voetbal stopte, dachten we dat dat voor een aantal weken zou zijn. We konden op dat moment niet bevroeden dat het zo lang zou gaan duren. We mochten weliswaar aan het einde van het vorige seizoen en aan het begin van dit seizoen nog wel trainen en wedstrijden spelen, maar normaal was het allemaal niet en de dagelijkse of wekelijkse routine was verstoord.

Dat is niet iets waar je dankbaar voor kunt zijn, maar waarom dan toch een gevoel van dankbaarheid? Dat zit in de manier waarop de vereniging met de omstandigheden is omgegaan en de manier waarop de vereniging gesteund is door de leden, vrijwilligers en sponsors.

Er is ondanks de beperkingen veel georganiseerd. De voetbaldagen bijvoorbeeld gingen in het voorjaar dan wel niet door op het veld, maar online is er veel gebeurd die week. Er zijn mooie sponsorovereenkomsten gesloten, een logoquiz georganiseerd en daar waar mogelijk hebben we onze sponsors ook gesteund door extra (digitale) aandacht te geven. De trainers waren, ondanks het gemis van echte voetbalwedstrijden, er altijd met hun niet aflatende enthousiasme om door te blijven trainen, alternatieven te organiseren op de zaterdagen. De vrijwilligers die op en rond het complex bezig zijn gebleven om aan te leggen, te onderhouden, te repareren, te verfraaien. En met wat voor resultaat! Het is jammer dat we er nog niet optimaal gebruik van hebben kunnen maken en dat nog niet iedereen het nieuwe kunstgrasveld heeft gezien.

Zo zijn er tal van voorbeelden die gedaan zijn met het doel de vereniging er door heen te helpen en draaiende te houden.

Daarom een gevoel van dankbaarheid voor dat vele zichtbare én onzichtbare werk. Dankbaarheid voor zoveel toewijding, inzet en creativiteit, ondanks alles. Ik spreek de wens uit dat niet alleen kerst het feest van het (terugkerend) licht is, maar dat het licht in 2021 in alle opzichten zal terugkeren.

MD_voorzitter.png

- vorige columns