Onmisbare Kracht 2020/45 - Hans Bijzen

Hans_Bijzen_OK_2020_45_.png

- 70 jaar, geboren in Bussum, woont in Kortenhoef-

WAT

Als assistent van de penningmeester ben ik de afgelopen vier jaar verantwoordelijk voor het voeren van de administratie. Dit betreft werkzaamheden van allerlei aard. Van het inboeken van facturen tot het opstellen van de BTW-aangifte en alles wat daarbij komt kijken. Gezien de omvang kun je gerust spreken van een kleine onderneming. Vanaf 2018 verzorg ik voor de Sponsorcommissie de opstelling, verzending en incasso van de sponsorfacturen.

WAAR

Op woensdagmorgen ben ik aanwezig in het clubhuis, waar ik naast het invoeren van de gegevens in de administratie, overleg heb met Koen Janmaat (penningmeester) over de gang van zaken.

WAAROM

Na mijn pensionering ben ik aangesproken door mijn buurman Ben Steenvoorden met de vraag of ik Koen wilde ondersteunen met de administratie. Daar er nog “ruimte” was in mijn agenda en na overleg met Koen ben ik toegetreden tot de groep van vrijwilligers van SV ‘s-Graveland.
Vanaf 2000 woon ik in Kortenhoef en werkte ik in Utrecht. M.a.w. ik had, buiten mijn directe woonomgeving, weinig sociale contacten. Dankzij mijn vrijwilligerswerk is mijn sociaal netwerk al behoorlijk uitgebreid en ik hoop in de toekomst mijn werkzaamheden voor de club voort te kunnen zetten.

- ook OK