's-Graveland hervat competitie met ruime overwinning op Kockengen

Kockengen 1

Graveland 's 1

28 januari 2023 14:30

N.J. Sleeuwenhoek

Sportpark Niek Hilhorst
Wagendijk 68
3628ET
KOCKENGEN
tel. 0346-241637

Het was een eerste ontmoeting tussen beide verenigingen op het hoogste niveau. De ontvangst van Kockengen, al jarenlang een vertrouwd gezicht op de zaterdag, was allerhartelijkst en ondanks dat het een ruime nederlaag moest slikken, was dat na afloop ook zo. Je maakt het niet elke week zo mee.

Op het veld streden twee teams ook in een vriendschappelijke sfeer zonder elkaar iets cadeau te willen geven; scheidsrechter Sleeuwenhoek uit Zevenhuizen kon zijn kaarten evenwel op zak houden. Het meest vervelende duel betrof een ongelukkige botsing tussen ’s-Graveland spits Ramon Bouwman en de doelman van Kockengen, die zich met een bloedende hoofdwond moest laten vervangen.

Dat gebeurde een kwartier voor tijd toen er een 0-2 voorsprong voor ’s-Graveland op het scorebord stond. Bij beide treffers was Ramon Bouwman betrokken. In de eerste helft als afmaker en in het tweede bedrijf als aangever waarna Wilco de Birk alleen op de doelman kon afgaan en geen fout maakte. Ook bij het derde (assist) en vierde (zelf scorend) doelpunt was hij betrokken. Daarmee kende de aanvaller na een periode van blessureleed een meer dan geslaagde rentree.

De ruime overwinning van ’s-Graveland verbloemde het spel van de eerste helft. Hierin verliepen de aanvalsopzetten stroef en kwam het nauwelijks tot kansen. Het kon het de defensie van Kockengen niet voldoende lastig maken en als het door de laatste linie doordrong dan stuitte het op de sterke doelman. Slechts een keer lukte het wel; een geblokt schot van Ramon Bouwman was de goalie te machtig.

In de 2e helft was de eerste kans weliswaar voor de zwart-gele thuisploeg (na slecht uitverdedigen viel een lob op de lat), maar vond ’s-Graveland vaker en bovendien kansrijker een opening in de defensie van de thuisploeg. Wilco de Birk ontbeerde een aantal keer het geluk of de precisie om de score te verdubbelen, maar ruim een kwartier voor tijd was hij het eindstation van een mooie aanval en schoot hij de 0-2 binnen. Het verzet van Kockengen was hiermee definitief gebroken. De sterk spelende Mathies Romeijn bekroonde zijn sterke optreden met de 0-3 en voor het mooiste doelpunt van de middag tekende aanvoerder Daan Verdam die in de bovenhoek de eindstand op 0-5 bepaalde.

Volgende week mag ’s-Graveland de goede hervatting van de competitie een positief vervolg proberen te geven in de uitwedstrijd tegen Robin Hood.