Pover 's-Graveland wint met 2-0 van BZC'13

1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

Na de midweekse bekersessie tegen Limmen waarvan het met 0-2 verloor, zat ’s-Gaveland in de competitie met dezelfde cijfers wel weer aan de goede kant van de score. Het bezoekende BZC ’13 kon hiermee de vrije val op de ranglijst niet doen stoppen, terwijl ’s-Graveland de tweede plaats consolideerde.

’s-Graveland had bijna een uur nodig om op voorsprong te komen. Dat had alles te maken met een vervelende hoofdwond van een BZC ’13 verdediger na een botsing met een ploeggenoot lang behandeld werd op het veld en zich uiteindelijk moest laten vervangen. Na 55 minuten in de eerste helft, schoot Luke Sluyter met enig fortuin via een inglijdende verdediger de 1-0 binnen. Daarvoor was ’s-Graveland een keer eerder dichtbij een doelpunt geweest. Joost Verdam leek na een corner het openingsdoelpunt voor zijn rekening te nemen, maar slaagde daar niet in.

Andere momenten die voor enig gevaar voor het Hilversumse doel zorgden kwamen vanaf de rechterkant, maar de voorzetten van aanvoerder Daan Verdam misten de precisie om de gasten te verontrusten. En een eerdere poging van Luke Sluyter ontbeerde de vereiste kracht. In aanvallend opzicht kon het gehavende BZC'13 hier weinig tegenover stellen, zodat de defensie met de solide spelende Mathies Romeijn eenvoudig overeind bleef.

Na rust duurde het minder lang dan in de eerste helft voordat ’s-Graveland de handen in de lucht mocht steken. Een duw in de rug op Joost Verdam werd door scheidsrechter Vugts bestraft met een strafschop. Wilco de Birk zette zich achter de bal en scoorde 2-0. Het was een van de weinige vermeldenswaardige momenten in de tweede helft. Want het veelvuldige balbezit leidde niet tot noemenswaardige kansen. Daarvoor was het spel van ’s-Graveland deze zaterdagmiddag te pover, maar daar worden geen punten voor gegeven. Voor doelpunten wel en dus waren de twee ’s-Gravelandse doelpunten goed voor drie punten.

Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Eemnes op het programma, aanvang 14.00 uur.

Foto's Micha Nijveen