Zakelijke overwinning 's-Graveland op Forza Almere

1324CT
ALMERE
tel. 036-5300066

Onder ideale weersomstandigheden boekte ’s-Graveland op bezoek bij Forza Almere een zogenaamde zakelijke 3-0 overwinning. De basis werd in de eerste helft gelegd waarin ’s-Graveland door twee van de vele kansen om te zetten in een doelpunt met 2-0 ging rusten.

Het was vanaf het begin eenrichtingsverkeer naar het doel van Forza Almere. De eerste kans was voor Jimmy Reijnders die in kansrijke positie zijn schot te weinig kracht kon meegeven en daarmee de Almeerse doelman kans gaf zijn inzet te stoppen. Het duurde echter niet lang voordat ’s-Graveland op de verdiende voorsprong kwam. Met een droge knal vanuit de draai schoot Sam Torsing de 0-1 binnen. Ook na dit doelpunt weigerde Forza Almere de verdedigende stellingen te verlaten zodat de ’s-Graveland defensie weinig moeite had om de speldenprikken van Forza Almere onschadelijk te maken. Zelf bleef de ploeg op zoek naar de 0-2 en was daar een paar keer vlakbij. Uiteindelijk wist Luke Sluyter na 20 minuten wel het gat in de verdediging te vinden. Daan Verdam, aangespeeld door Mathies Romeijn, trok vanaf de achterlijn de bal terug op de inlopende Luke Sluyter die van dichtbij de bal binnen ramde. In het resterende deel van de eerste helft wist  ’s-Graveland onvoldoende gebruik te maken van de ruimte die er achter de op lijn spelende verdediging van Forza Almere lag. Ondanks dat waren er ook nog voldoende mogelijkheden om de score  verder op te voeren. Met name over de linkerkant waar verdediger Daan Stricker een aantal keren dreigend was. De 0-2 ruststand was een magere afspiegeling van de kansenverhouding.

In de rust wisselde trainer Léon Roorda de geblesseerde Daan Stricker en Ramon Bouwman voor Stijn van Huisstede en Twan Roorda. Het spelbeeld was in de tweede helft hetzelfde als voor de pauze. Het leverde ’s-Graveland weer een handvol kansen op voor onder andere Daan Verdam en Wilco de Birk. En net als in de eerste helft leverde dat te weinig resultaat op. Naar mate de wedstrijd vorderde en door wisselingen in de samenstelling viel het spel van ’s-Graveland verder terug, waardoor Forza Almere iets meer in balbezit kwam. Waar bij Forza Almere steeds meer spelers last van kramp kregen, was er aan de kant van ’s-Graveland een aantal spelers dat vanwege uiteenlopende klachten gewisseld wilde worden. Omdat Jorn Kerkhof Mathies Romeijn al was komen vervangen konden er nog twee verse spelers worden ingebracht. Routinier Vincent van Vuure en O19 speler Sam van Manen, met zijn officiële debuut, vervingen Stijn van Huisstede en Daan Schouten. Het slot van de wedstrijd leverde nog wel een doelpunt aan ’s-Gravelandse kant op. Sam Torsing speelde Wilco de Birk aan die met een geplaatste schuiver zijn ploeg op 0-3 zette. Vlak voor tijd wist Tristan Janmaat met een goede redding een eretreffer van Forza Almere te voorkomen zodat 0-3 ook de eindstand van de eenzijdige wedstrijd werd.