's-Graveland sluit competitie af met gelijkspel

Graveland 's 1

BZC'13 1

4e klasse F

4 juni 2022 14:30

N.S. Hendrikx

Sportpark Berestein
Kininelaantje 1
1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

’s-Graveland heeft het seizoen afgesloten me een gelijkspel tegen BZC ’13 en dat was voldoende om als hoogst geklasseerde periodekampioen de nacompetitie in te gaan.

Ondanks dat vooraf bekend was dat met een gelijkspel de tweede plaats zeker was, wilde ’s-Graveland het seizoen voor eigen publiek een passend slot geven. Dat leek zeker te gaan lukken toen Stijn van Huisstede na het goede begin binnen vijf minuten een voorzet van Ramon Bouwman binnenkopte. Daarna kwamen er volop kansen voor de thuisploeg om de voorsprong uit te bouwen. Jorn Kerkhof (hij verlengde een inzet net over het doel) en Daan Schouten (schot in het zijnet) waren er het meest dichtbij. Toen die doelpunten uitbleven kreeg BZC ’13 meer grip op de ’s-Gravelandse aanval. Dat kwam ook doordat het spel van ’s-Graveland steeds slordiger werd. Na een half uur kwam BZC ’13 op gelijke hoogte toen uit een onoverzichtelijke situatie een Hilversumse speler de bal over Jorino van Gils kopte. Niet veel later raakte ’s-Graveland weer een verdediger kwijt. Mathies Romeijn moest na een met geel bestrafte overtreding geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door zijn (jarige) broer Wout.  In het verloop van de wedstrijd vonden er geen noemenswaardige momenten voor een van beide doelen plaats en gingen de teams met een 1-1 stand de rust in.
Nick Mostert bleef achter in de kleedkamer en werd vervangen door Wilco de Birk. Het spelbeeld van de eerste helft bleef wel ongewijzigd. ’s-Graveland met het meeste balbezit, slordig in de passing en BZC’13 loerend op een counter. Het was tekenend voor de wedstrijd dat zowel Jorino van Gils als zijn Hilversumse ‘collega’ nauwelijks in actie hoefden te komen. Inmiddels was de rentree van Vincent van Vuure als vervanger voor Sam Torsing ongelukkig. De routinier moest al vijf minuten na zijn invalbeurt het veld met een spierblessure weer verlaten. Daan Verdam was zijn vervanger, wat tot iets meer dreiging over de rechterkant zorgde. Uiteindelijk was een andere invaller - Twan Roorda - nog tweemaal dichtbij een doelpunt. Zijn schot uit de draai miste kracht om de doelman te verontrusten en bij de tweede paal kwam hij net te kort om de bal binnen te tikken. In de laatste fase van de wedstrijd kwam ’s-Graveland wel dichter bij het doel van BZC’13 en hing de winnende treffer in de lucht. BZC’13 hield echter de gelederen gesloten en koesterde de gelijke stand. ’s-Graveland wilde wel, maar kon geen opening meer vinden zodat de 1-1 ruststand ook de eindstand werd. Komende zaterdag speelt ’s-Graveland  om 17 uur thuis tegen het Utrechtse Voorwaarts voor een plek in de volgende ronde van de nacompetitie.