Duur puntverlies ’s-Graveland.

1243LD
'S-GRAVELAND

Duur puntverlies ’s-Graveland.

De vooruitgespeelde wedstrijd (volgende week zaterdag viert de club feest vanwege het 100-jarig bestaan) tegen Forza Almere eindigde voor ’s-Graveland door het 1-1 gelijkspel in een deceptie.

In de eerste minuten van de wedstrijd was ’s-Graveland dichtbij de openingstreffer. In een scrimmage voor het Almeerse doel werd op verschillende manieren geprobeerd de bal over de lijn te werken. Met het bekende kunst- en vliegwerk wist Forza Almere een snel tegendoelpunt te voorkomen. Daarna hadden de Almeerders het verdedigend beter voor elkaar. Toch wist ’s-Graveland na tien minuten de muur bijna te slechten. Ramon Bouwman was sneller dan zijn tegenstander en leverde een perfecte voorzet af op Sam Torsing. De jonge spits schoot in kansrijke positie net langs de verkeerde kant van de paal. Ondanks het vele balbezit wist ’s-Graveland nauwelijks nog een gaatje te vinden in de defensie van Forza Almere, dat er soms via de counter gevaarlijk uit kwam. Het meest dichtbij waren Sam Torsing (kopbal) en Wout Romeijn (vrije trap net over de kruising) waardoor een 0-0 ruststand logisch leek. In de slotseconden kreeg ’s-Graveland het deksel op de neus. Vincent van Vuure verloor het duel van de Almeerse spits, zijn schot werd gekeerd door Jorino van Gils maar in de rebound wist een speler de bal nog half te raken waardoor de bal tergend langzaam in het doel rolde. Na de aftrap volgde direct het rustsignaal.

In de tweede helft begon een ongewijzigd ’s-Graveland aan de jacht op de benodigde doelpunten. De druk op het doel van Forza Almere nam meer en meer toe. En het leek een kwestie van tijd totdat in ieder geval de gelijkmaker zou vallen. Het dichtstbij was Daan Verdam (ingevallen voor Ramon Bouwman). Alleen voor de keeper zag hij de goalie de bal van zijn voeten grijpen en ging ook die kans verloren. Het was deze middag voor ’s-Graveland telkens ‘net niet’. En naar mate de tijd verder verstreek werd ook de klok een extra tegenstander. Met nog een kwartier te gaan wisselde Léon Roorda bijna de gehele defensie. Marc van Enk had al plaatsgemaakt voor Jimmy Reijnders en nu werden Vincent van Vuure en Joost Verdam vervangen door Stijn van Huisstede en Jorn Kerkhof, terwijl Twan Roorda de plek innam van Wilco de Birk. Het slotoffensief zorgde voor diverse aanvalsgoven van ’s-Graveland, maar bood ook Forza Almere ruimte voor snelle uitbraken. Het was aan een aantal goede ingrepen van doelman Jorino van Gils te danken dat de bezoekers de wedstrijd niet in het slot konden gooien. En verwoede pogingen van ’s-Graveland ten spijt bleven de gewenste treffers uit. Jimmy Reijnders kwam in kansrijke positie en zag in zijn ooghoek Sam Torsing vrij staan en besloot niet voor eigen succes te gaan. Een verdediger kon de voorzet net onderscheppen. De kopbal van Jorn Kerkhof werd te nauwer nood gekeerd door de doelman van Forza Almere, die zich ook onderscheidde door een harde inzet van Sam Torsing te keren. Ook schoten van Twan Roorda was hij de baas en leek daardoor de volle buit voor zijn ploeg over de streep te kunnen trekken. In de blessuretijd moest hij toch capituleren toen Sam Torsing van dichtbij een vrije trap van Twan Roorda binnenschoot. De resterende blessuretijd was voor ’s-Graveland te kort om alsnog de overwinning binnen te slepen. Het eerste gelijkspel van de competitie kostte ’s-Graveland twee dure punten die in de titelstrijd eigenlijk niet kunnen worden gemist.