's-Graveland hervat competitie met ruime overwinning op FC Weesp

1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

Na het enerverende bekerduel van vorige week hervatte ‘s-Graveland de competitie weer. En nu een derde daarvan is bereikt, wordt het (verwachte) onderscheid tussen de verschillende clubs steeds beter zichtbaar, ook in de uitslagen. Dus was de ruime 7-0 overwinning van ’s-Graveland op FC Weesp vooral een logische.

De intenties van ’s-Graveland waren duidelijk, zo snel mogelijk tot scoren te komen om daarmee Weesp de illusies op een goed resultaat te ontnemen. Bij de inleidende beschietingen waren Vincent van Vuure en Wout Romeijn er met een schot op de lat als eersten dichtbij. Na ruim een kwartier was Ramon Bouwman wel succesvol. Op aangeven van Sam Torsing volleerde hij de 1-0 binnen. Vervolgens was het verdediger Joost Verdam die in de 22e minuut de marge verdubbelde door na een corner van dichtbij binnen te schieten. Tussendoor probeerde Weesp vanuit de omschakeling voor gevaar te zorgen, overigens zonder daarbij sluitpost Jorino van Gils te testen. ’s-Graveland verzuimde de score te vergroten, vooral omdat de eindpass voor het doel te vaak onnauwkeurig was. Daardoor strandden veel aanvallen zonder succes vlak voor het doel van Weesp. Uitzonderingen waren de 3-0 van Twan Roorda (op aangeven van Ramon Bouwman) en de 4-0 vijf minuten voor rust waarbij Ramon Bouwman met zijn tweede doelpunt ook voor de ruststand zorgde.

De ruststand gaf Léon Roorda de gelegenheid alvast twee spelers te wisselen, zodat voor Vincent van Vuure en Wilco de Birk werden bedankt voor bewezen diensten. Hun plaatsen werden ingenomen door Stijn van Huisstede en Luke Sluyter. Het zou kunnen komen door deze omzettingen of vanwege    concentratieverlies van de thuisploeg, maar Weesp kreeg aan het begin van de tweede helft een aantal goede mogelijkheden om een tegentreffer te maken. Het ontbreken van hun topscorer Thijs Visser deed zich voelen, want geen van de Weesp spelers wist de kansen te verzilveren. Door het te trage tempo en onzorgvuldig balbezit bleven ’s-Gravelandse doelpunten uit. Bovendien verkochten de Weespers hun huid duur. Met nog een half uur te spelen kregen nog eens drie spelers rust. Mathies Romeijn, Rowan Kloosternan en Joost Verdam maakten plaats voor Daan Stricker, Marc van Enk en Daan Verdam. Kansjes waren er wel voor ’s-Graveland, doelpunten bleven echter uit. Pas na 20 minuten kon er weer worden gejuicht. Met een vrije trap liet Twan Roorda de doelman van Weesp kansloos en tekende zo voor de 5-0. Daarna leek de score toch nog hard op te lopen. Want drie minuten later speelde Daan Verdam zo’n 20 meter voor het doel Sam Torsing aan. De spits had weinig bedenktijd nodig en haalde na de balaanname direct vernietigend uit: 6-0. Daarna bleven de doelpunten uit. Maar het slotakkoord was wel de mooiste van de middag. Vlak voor tijd schoot Twan Roorda met een fenomenale poeier in de rechter bovenhoek de 7-0 einduitslag op het scorebord waarin hij met zijn hattrick een groot aandeel had. Zaterdag wacht met het uitduel tegen Wasmeer een volgende krachtproef voor ’s-Graveland.