's-Graveland wint thuis van UVV

3 november 2019 14:00

J.A.H. (Johan) van Genderen

Onbekend

’s-Graveland kan na de thuisoverwinning tegen UVV weer naar beneden kijken. De laatste plaats werd met de 3-1 zege verlaten en het heeft nu weer twee ploegen onder zich staan. Aan de reeks nederlagen na de overwinning in de eerste competitiewedstrijd tegen Abcoude is een einde gemaakt.

In de beginfase was duidelijk dat de serie nederlagen het zelfvertrouwen geen goed heeft gedaan en kwam ’s-Graveland twee keer goed weg. Doelman Jorino van Gils, die eerder dan verwacht zijn rentree moest maken door een handblessure van Tristan Janmaat, voorkwam met een goede redding een achterstand voor zijn elftal. Een minuut later ging een voorzet aan hem voorbij, maar schoot een UVV aanvaller hoog over. Het leek of dat de waarschuwing was die het elftal wakker schudde, want vanaf dat moment kwam het beter in de wedstrijd. Het resulteerde in een aantal mogelijkheden waarvan Jorn Kerkhof de beste had, maar lukte het hem niet de keeper te passeren. Dat lukte Alex Poort, mee opgekomen vanaf de linksbackpositie, ook niet. Ook op zijn inzet had de Utrechtse goalie het voor hem juiste antwoord.

De openingstreffer kwam er wel. Vanaf de penaltystip scoorde Daan Verdam, nadat scheidsrechter Van Genderen gedecideerd naar de stip wees toen Roger Smit met een soort judoworp van scoren werd afgehouden. Een welkome voorsprong voor ’s-Graveland die via een uittrap van Jorino van Gils en het doorkoppen van Rowan Kloosterman door Ramon Bouwman werd verdubbeld.

Met de weelde van een 2-0 voorsprong werd de 2e helft aangevangen en daarin startte UVV sterker met als resultaat de aansluitingstreffer na 51 minuten spelen. Binnen een paar minuten herstelde Wout Romeijn echter de marge. Op de rand van de zestienmeter kreeg hij de bal aangespeeld van Daan Verdam en zijn op het oog wel houdbare schuiver was de keeper echter te machtig en op het natte kunstgras ging de bal binnen.

Twintig minuten voor tijd moesten de Utrechtse gasten verder met 10 man, toen een van de aanvallers met twee keer geel de kleedkamer op moest zoeken. Ondanks de numerieke meerderheid, die in de slotfase met nog een rode kaart voor UVV nog groter werd, lukte het ’s-Graveland niet om verder afstand te nemen, hoewel de kansen er waren voor onder andere Job Romviel (over), Robin Boeijink (paal) en Alex Poort (redding keeper).

De overwinning smaakte er niet minder om en na vijf nederlagen mochten er dus weer drie punten bijgeschreven worden.