's-Graveland lijdt terechte, maar te grote nederlaag

Graveland 's 1 (zon)

ZSGOWMS 1 (zon)

3e klasse C

2 februari 2020 14:00

V. (Veysel) Goktepe

Onbekend

Het spelbeeld was weinig verrassend. Het surplus aan kwaliteit dat de spelers van ZSGO/WMS hebben, vertaalde zich ook in de verhoudingen in het veld. De nederlaag was daarom misschien dan ook niet verrassend, maar de manier waarop deze tot stand kwam wel. ’s-Graveland verkocht zijn huid namelijk duur en streed voor een resultaat.

Dat had het in handen tot de laatste seconde voor rust, toen het toch op een 0-1 achterstand kwam. Een doelpunt tegen krijgen, is altijd vervelend, maar als dat zo ongeveer in het fluitsignaal voor rust gebeurt, dan is dat het helemaal. Het elftal had vervolgens vijftien minuten de tijd om deze tegenvaller te verwerken, maar kreeg er direct na de aftrap van de tweede helft weer een te verwerken.

De teruggelegde bal vanaf de aftrap moest door Vincent van Vuure conform het strijdplan van vandaag zo snel mogelijk naar zijn voorwaartsen getrapt worden. De bal was echter te kort en door de bloktackle die volgde raakte de captain geblesseerd en moest zich laten vervangen door Luke Sluyter. Het was de tweede wissel want in de rust was Jimmy Reijnders achtergebleven in de kleedkamer met lichte liesblessure waar geen risico mee werd genomen. Zijn vervanger was Daan Verdam.

Het spelbeeld van beide helften was gelijk. Het balbezit en het verzorgde combinatiespel was van de Amsterdamse gasten en ’s-Graveland probeerde compact te verdedigen en bij balbezit via de lange bal het gevaar te stichten. Het grootste gevaar daarbij kwam toen Erik Heijnen dichtbij de gelijkmaker was. Die kwam er helaas niet en ZSGO/WMS vond in de laatst dertien minuten nog drie gaatjes in de ’s-Gravelandse defensie waardoor de, weliswaar terechte, nederlaag te hoog uitviel. Zeker gezien de manier waarop ’s-Graveland deze moeilijke wedstrijd tegemoet is ge(s)treden.

Komende zondag weer een thuiswedstrijd tegen Diemen.