OEFENPOT MET UITGEDUND TEAM

27 oktober 2018 11:30

Wim Miltenburg

Onbekend

Op het laatste moment werd deze week nog een oefenpot voor de JO12-1 geregeld. De JO12-3 van AVV-SDZ uit Amsterdam zocht een team om tegen te oefenen en belandde zo in 's-Graveland. Gelukkig maar, want de JO12-1 zou anders 3 weken achter elkaar geen wedstrijd spelen en wedstrijdritme is natuurlijk een belangrijk element voor elke speler. Ons team was niet compleet, Chris en Shady waren helaas afwezig, en daarom hadden we Tijmen de Beer uitgenodigd om met ons mee te voetballen. SDZ was voor ons een onbekende tegenstander en dus was het afwachten waar we mee te maken kregen.

Daar kwamen we al vrij snel achter, want na 9 minuten was het SDZ dat de score opende. De fysiek sterke tegenstander was gekomen om te winnen en liet zich het kaas niet van het brood eten. Onze spelers werden een beetje overdonderd door de felheid waarmee de tegenstander het duel aanging, maar wisten zich na 10 minuten te herpakken. SVS ging zijn eigen spel spelen en scoorde vervolgens eenvoudig 2 keer door goede acties van Mees op links. De posities waren ietwat gewijzigd door het ontbreken van Chris en Shady en daarom begon Niels op rechtsvoor en Aidan in de spits. Achterin moesten Sem, Julian en Lars het dicht zien te houden gesteund door Siem die op het middenveld speelde. Siem was echter ook niet helemaal fit en dat was terug te zien in het veld. Na de eerste time-out ging Siem eruit en kwam invaller Tijmen het veld in. Tijmen ging op de rechtsvoor positie spelen en Niels ging naar de linksachter positie. Sem schoof door naar het middenveld.

In het tweede kwartier wist SDZ weer een voorsprong te nemen door vrij snel 2x keer te scoren. De spelers van SVS kregen de wedstrijd toch niet echt onder controle. Slordig balverlies, moeizame acties en te veel ruimte voor de tegenstander, die de bal lekker kon rond spelen. Vlak voor het eind van het tweede kwartier wist invaller Tijmen de bal goed voor te krijgen en konden respectievelijk Aidan en daarna Mees de bal achter de keeper van de tegenstander leggen. En weer gingen we de rust in met een voorsprong. Nogmaals legde de coach de nadruk op het mee verdedigen, goede passing en balaanname. Als ze dat goed zouden doen, konden ze deze wedstrijd toch echt gewoon winnen.

Het derde kwartier ging het spel tussen beide teams een beetje gelijk op. Met Siem ging het weer wat beter en hij ging weer terug naar het middenveld. Samen met de verdediging onder aanvoering van de altijd vechtende Julian wisten zij regelmatig de tegenstander van scoren te weerhouden. Mocht een speler doorbreken en alleen voor de keeper komen, dan was daar altijd nog Bo om de tegenstander uit te schakelen. De voorhoede bleef dreigend en Mees kon vaak simpel zijn tegenstander voorbij en scoren. Toch was de stand na het derde kwartier gelijk. 6-6

Het laatste kwartier moest het team als een blok verdedigen en aanvallen en laten zien wat ze kunnen. Het was erop of eronder. En gelukkig kwam de boodschap aan. Met volle overgave stortten de spelers zich in het strijdgewoel en kwamen uiteindelijk als winnaars boven. Aidan startte de score door slim vanuit een corner in te dribbelen en met links de keeper te verrassen. De verdediging werkte elke bal netjes weg of schakelde de tegenstander goed uit. Mees scoorde na een paar minuten het volgende doelpunt en direct daarna schoot de mee opgekomen Sem ook met links binnen. Weer een paar minuten later maakte Mees zijn laatste en was de wedstrijd in de pocket, ook al wist SDZ op het laatste moment nog een keer te scoren.

Het was een moeilijke wedstrijd die uiteindelijk toch werd gewonnen en dat is vergeleken met vorig seizoen al een enorme stap voorwaarts. Het team speelt steeds vaker als een hechte eenheid en er wordt veel gescoord. Ook al leek het er vandaag niet op, het team krijgt minder doelpunten tegen dan vorig seizoen en dat is vooral een compliment voor de achterhoede. Volgende week helaas geen wedstrijd en de week erop de kraker tegen de directe concurrent uit Laren. De eerste bekerwedstrijd werd tegen Laren maar nipt gewonnen, dus dat beloofd een spannende pot te worden. Tot 10 november!