EEN ANDERE OPSTELLING

22 september 2018 10:00

Max de Ruig

Onbekend

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen en direct tegen één van de zwaarste tegenstanders, AS'80. Vorig seizoen verloren we nog met 15-3 van dit team. Dat moest dit keer anders en daarom werd besloten aanpassingen te doen in de opstelling. Normaal gesproken wordt er gespeeld met 3 verdedigers, een midden mid en 3 aanvallers, maar dit keer zouden we in de zogenaamde "kerstboom" formatie gaan spelen. Veel spelers achter de bal en 1 diepe spits. Door Siem als een extra verdediger in te zetten en de twee buitenspelers meer naar het middenveld te dirigeren, werd een defensief blok gecreëerd dat de aanvalsgolven van AS'80 moest tegenhouden.
Daarnaast zouden we ook anders gaan wisselen. In plaats van om de 7,5 minuut te wisselen, zouden we nu gebruik maken van de standaard time-outs na elke 15 minuten. Dat geeft de spelers meer rust in en buiten het veld en de opstelling leidt minder onder de vele wisselmomenten.

De opstelling bleek te werken en lang wist SVS de 0 te houden. Het eerste kwartier kwamen we zonder kleerscheuren door en we wisten zelfs op voorsprong te komen in het tweede kwartier. AS'80 zette echter een tandje bij en wist door snelheid en fysieke kracht twee tegen doelpunten te scoren. Met 2-1 gingen we de rust in.
De tweede helft bleef AS'80 haar krachten loslaten op onze defensie die kraakte en piepte. Door een paar kleine foutjes aan de kant van SVS wist AS'80 langzaam uit te lopen en uiteindelijk werd de wedstrijd geheel volgens verwachting door AS'80 gewonnen. Maar ten opzichte van vorig seizoen was een grote stap gezet. De nieuwe speelwijze bleek zijn vruchten af te werpen en een goed wapen tegen teams als AS'80, waarvan we er nog meer in de competitie tegen zullen komen.