REVANCHE

Onder 12 competitie (najaar), 1e klasse 4

29 september 2018 11:00

Onbekend

Op een mooie zonnige zaterdagochtend reisden we weer af naar Bussum om de tweede keer aan te treden tegen het team van BFC. Voorafgaand aan de wedstrijd mocht aanvoerder Mees zijn handtekening zetten onder het sportiviteitscontract en kreeg hij een mooie nieuwe aanvoerdersband omgebonden. Na een kort interview, foto's en een filmreportage konden we ietwat te laat naar Bussum. Daar aangekomen was er nauwelijk tijd om fatsoenlijk voor te bereiden en we vreesden het ergste.  Alles leek een herhaling van die beroerde bekerwedstrijd twee weken ervoor. Aan de opstelling werd niet veel veranderd, behalve dat we op de vleugels iets anders speelden dan tijdens de bekerwedstrijd. Dat bleek zijn vruchten af te werpen.

Het eerste kwartier zag er goed uit. SVS bood goed tegenstand en BFC kwam er nauwelijks doorheen. Na ongeveer 10 minuten scoorde SVS haar eerste doelpunt na een mooie actie van Mees aan de linkerkant. Hij passeerde zijn tegenstander en liep door tot aan de achterlijn. Chris die meegelopen was en vrij voor de goal stond kon de voorgezette bal van Mees makkelijk binnen tikken.
Het tweede kwartier zakte het spel van SVS toch een beetje weg. Toch wist SVS nogmaals te scoren. Na een voorzet van Aidan prikte Chris zijn tweede doelpunt achter de keeper. BFC vocht terug en toen SVS de bal niet goed wegwerkte brak BFC uit. Ondanks dat Bo luid brullend uit zijn goal kwam en zich als een leeuw voor de aanstormende speler wierp, wist deze te scoren en de stand terug te brengen naar 1-2. Vlak voor rust wist Aidan de voorsprong weer uit te breiden, nadat zijn voorzet door niemand werd geraakt en langs de keeper het goal in rolde.

Tijdens de rust waren we toch niet helemaal gerust op een goede afloop. BFC zou zeker nog meer strijd leveren en daar moesten we ons op voorbereiden. We begonnen weer met dezelfde opstelling als voor rust en dit bleek een gouden greep. BFC werd in het derde kwartier volledig zoek gespeeld. Chris scoorde na voorzetten van Mees en Aidan en een paar goeie eigen acties aan de lopende band. Op het middenveld was SVS heer en meester en wisten Aidan en Siem bijna elke bal te onderscheppen en in de verdediging stonden Lars, Julian, Sem en Niels hun mannetje. BFC kwam er niet aan te pas.
Vol vertrouwen begonnen we aan het vierde kwartier. Dit zouden we niet meer weggeven. Toch wist BFC nog twee keer te scoren met afstandschoten die niet goed geblokt werden. Mees wist ook nog twee keer te scoren door een goeie eigen actie en een fraaie kopbal na een mooie voorzet van Shady. Het team had als team gevoetbald en dit had een schitterend resultaat opgeleverd. Mooie aanvallen, goed voetbal en strijdlust. Op deze wijze zouden we elk team in de competitie met vertrouwen tegemoet kunnen treden!