EENVOUDIGE ZEGE

6 oktober 2018 10:00

Afgeschermd

Onbekend

Op de zonovergoten zaterdagochtend trad de JO12-1 van SVS aan tegen de JO12-1 van Waterwijk uit Almere. Vorig seizoen werd verloren met 8-1 en was het team kansloos tegen de sterke tegenstander uit Almere.  Vorige week had Waterwijk gelijk gespeeld tegen Sporting Almere, nog een team waar we vorig seizoen van verloren. Dat beloofde dus een lastige wedstrijd te worden en we verwachtten zware tegenstand.

Het tegendeel bleek waar. De tegenstand viel tegen en na de wedstrijd bleek dat het team nog slechts 3 spelers van vorig seizoen over had. Maar dat deed niets af aan het voetbal dat SVS speelde.  Verdedigend stond het weer ijzersterk en was er voor de spelers van Waterwijk geen doorkomen aan. Elk bal werd onderschept en weer weggewerkt. Julian, Lars, Niels en later Sem waren de baas, af en toe geholpen door Siem, die zich terug liet zakken als dat nodig was. Ook keeper Bo stond ondanks een weekje ziek zijn sterk te keepen en de paar schoten die op goal afgevuurd werden waren voor hem geen probleem.

Met lange ballen wist keeper Bo de voorhoede te bereiken die na zo'n 9 minuten spelen het eerste doelpunt wist te scoren. Na een goede actie op links legde Mees de bal met een vlammend schot achter de keeper van Waterwijk in het net. Vijf minuten later was het weer raak toen Mees uit een hoekschop Chris wist te bereiken die koel kon binnen tikken. Na het eerste kwartier werd besloten om geen wissels door te voeren omdat nog niet helemaal duidelijk was of de lijn van het eerste kwartier doorgezet zou kunnen worden. Wellicht zou Waterwijk aanwijzingen krijgen en zich herpakken.

Maar ook het tweede kwartier lukte het Waterwijk niet om onze jongens aan het wankelen te brengen. Wederom na een voorzet van Mees kon Chris binnen tikken en bracht hij de score naar 3-0.  Met deze stand gingen we de rust in, maar de score had hoger kunnen en moeten zijn. Dat was ook de boodschap in de rust. Verdedigend stond het allemaal goed en ging het prima, maar aanvallend moesten de kansen beter uitgespeeld worden en moest er meer gescoord worden door onder andere de juiste combinaties te maken.

Het derde kwartier begon en na 7 minuten scoorde Aidan de 4-0 door met zijn linkerbeen een geplaatst schot af te vuren. Niet veel later uit een voorzet van Shady kon de mee opgekomen Julian de bal over de keeper heen krijgen. Dit kon niet meer stuk en het publiek reageerde dan ook uitbundig en enthousiast. Met een 5-0 voorsprong ging het team het vierde en laatste kwartier in. Tijdens de time out werd nog eens benadrukt dat het team de 0 moest houden.

Helaas was het Waterwijk die als eerste wist te scoren in het vierde kwartier doordat onze spelers de bal niet goed wisten weg te werken. Een rollertje ging via de paal net buiten het bereik van Bo het doel in. Gelukkig bleef het bij dit ene goal en werd er in de laatste tien minuten nog twee keer gescoord door Shady die telkens goed reageerde en rustig kon binnentikken uit de rebound. De eindstand was verdiend en had misschien wel hoger kunnen zijn, maar de 3 punten waren binnen door goed voetbal en daar ging het uiteindelijk om. Volgende week de eerste uitwedstrijd in Almere, tegen Sporting Almere. Als we deze lijn kunnen blijven doorzetten kan de eerste helft van het seizoen niet meer stuk.