MATIGE WEDSTRIJD MET GOED RESULTAAT

Onder 12 competitie (najaar), 1e klasse 4

13 oktober 2018 13:00

Onbekend

Op wat wel eens de laatste mooie "zomerse" dag van de herfst zou kunnen zijn reisde de JO12-1 aan het eind van de ochtend af naar Almere om daar om 13:00 hun wedstrijd te spelen tegen de JO12-2 van Sporting Almere. Sporting Almere had twee weken eerder gelijk gespeeld tegen Waterwijk waar onze JO12 vorige week van wist te winnen, dus ook deze wedstrijd zou gewonnen moeten kunnen worden.

Aangekomen bij Sporting Almere begaven we ons direct naar het veld om daar te beginnen met de warming up en voorbereiding. Toen 5 minuten voor aanvang ook het team van Almere het veld opkwam, bleek dat Almere geen scheidsrechter had en de belijning voor het 8x8 spelsysteem niet voor elkaar had. Of we het een probleem vonden om op een 'normaal' half veld te spelen. Natuurlijk was dat geen probleem. Toen men ook de rustmomenten na 15 minuten voor deze keer wilde laten vallen, greep de coach van SVS wel in. Die 15 minuten waren belangrijk om indien nodig het team aanwijzingen te kunnen geven en eventuele noodzakelijke wissels door te voeren. Dus die bleven.

De wedstrijd begon en SVS had moeite om in de wedstrijd te komen. Er werd rommelig gevoetbald, weinig gecombineerd en sommige spelers leken afwezig. Gelukkig gold hetzelfde voor de spelers van Almere. Aidan wist na iets meer dan 8 minuten de score te openen, toen de keeper zijn schot niet goed onder controle kreeg en de bal tussen zijn benen achter hem in het doel rolde. De ban was gebroken en de spelers van SVS leken hun draai te vinden. Uit een mooie voorzet van Siem kon Chris eenvoudig binnenschieten en de score op 0-2 brengen. Vlak voor het einde van het eerste kwartier toen Chris weer uithaalde en de bal voorlangs dreigde te gaan, tikte Shady beheerst in bij de 2e paal. Met een voorsprong van 0-3 gingen we het eerste rustmoment in. Als we deze lijn zouden doorzetten, werd dit een makkelijke overwinning en zouden we het doelsaldo flink kunnen opkrikken.

De tweede 15 minuten begonnen en het beetje vuur van de eerste 15 minuten leek compleet verdwenen. Het rommelige voetbal van de eerste 10 minuten was terug en SVS werd zelfs terug gedrongen door Almere. Sporting leek wat sterker te worden en bekroonde dit met een tegendoelpunt. Na 22 minuten stond het opeens 1-3. Het team van SVS leek wakker te worden en vocht zich terug in de wedstrijd. Bo wist met een paar mooie reddingen te voorkomen dat Almere nog dichterbij kon komen en duels werden weer gewonnen. Helaas wisten onze spelers niet te scoren en bleef het bij 1-3.

In de rust werd door de coach op de spelers ingepraat. Blijven voetballen, blijven combineren, alert zijn, strijd leveren.  Gelukkig kwamen de spelers dit keer beter het veld op. Vrij snel na het begin van de tweede helft scoorde Shady zijn 2e doelpunt. Achterin stonden de verdedigers weer hun mannetje. Lars, Niels en Sem kropen regelmatig voor hun man, onderschepten de bal en brachten zo rust achterin. Julian vocht zoals gewoonlijk als een leeuw en wist zijn tegenstanders zonder al te veel moeite uit te schakelen.  Na zo'n 40 minuten scoorde Aidan van afstand zijn tweede goal, net als vorige week met links geplaatst. Een slap momentje van SVS daarna werd direct bestraft met een tegendoelpunt. Maar 3 minuten later scoorde Mees zijn eerste van de wedstrijd.

In het laatste kwartier kwam Sporting er niet meer aan te pas. Elke bal was voor SVS en de spelers van Almere waren de wanhoop nabij. Na een crosspass van Aidan over de breedte van het veld nam Mees eenvoudig aan, haalde de trekker over en legde zijn 2e in het net. En ook Chris schoot vlak voor tijd na een pass van Siem zijn tweede binnen.

Ondanks een matige wedstrijd werden de 3 punten veilig gesteld en bleef de aansluiting met de top gehandhaafd. Laten we het er op houden dat het tijdstip en de warmte onze spelers meer parten speelde dan wenselijk. Toen ook het nieuws dat AS'80, één van de gedoodverfde concurrenten, punten had laten liggen na het verlies tegen BFC, kon de dag helemaal niet meer stuk. Samen met Buitenboys en AS'80 delen we nu de eerste plaats.