SV ‘s-Graveland JO 14-1 boekt nuttige en ruime thuiszege tegen SO Soest JO 14-1

Afgeschermd

De pen….

Zaterdag 6 oktober SV ’s-Graveland JO 14-1 – SO Soest JO 14-1

Selectie: Lucas, Denzel, Axel, Tobias, Jonathan, Daniel, Ties, Job, Senna, Fabian, Ruben, Stef, Dille, TIjn

En toen stond er ineens 6-0 het scorebord na 2 X 35 minuten.  Op een prachtige voetbalochtend op het thuiscomplex mochten de talenten van de JO 14-1 vandaag op het hoofdveld aantreden tegen de leeftijdsgenoten uit Soest, wat het extra leuk maakte voor de mannen van het succesvolle duo la Maitre en van den Heuvel.

Het duo heeft er flink de wind onder en het gaat erg goed met de ontwikkeling van de talenten uit deze groep. Het is mooi om te zien dat alle mannen in dit team een steile leercurve hebben, dat schept vertrouwen voor de toekomst. We blijven een dorpsclub en zijn afhankelijk van onze eigen jeugd. Het is mooi om te zien dat het zo goed gaat, aldus bestuurslid technische zaken André Janmaat. Om te blijven ontwikkelen is het voor dit team zo goed om in deze hoofdklasse te spelen. Daar waar vorige week Vriendenschaar een maatje te groot was staat er vandaag alweer een serieuze testcase op het programma. We hebben onze inzichten van vorige week meegenomen in de trainingen van deze week. Ties heeft ons nogmaals op onze verantwoordelijkheden gewezen. En met een nieuw tactisch aanvals- plan gaan we vol vertrouwen richting het veld, sprak captain Vogelaar vol vertrouwen. Ik hoop dat we deze week met z’n allen strijd gaan leveren en de tegenstander afbluffen op alle fronten, voegde de kleine Blomsma nog toe. Ik ben zo trots om onderdeel te zijn van dit team; sprak hij. Het vorige week geïntroduceerde totaalvoetbal gaat ons heel goed af.

SO Soest kwam kwam fel uit de startblokken en we moesten duidelijk even wennen aan het tempo, maar gelukkig schakelden we snel op. Ook bij ons ging het lopen. Tobias, Tijn, Denzel en Jonathan hadden prima grip op de voorwaartsen. Goalie Lucas Fischer moest slechts 2 keer handelend optreden om zijn verdedigers voetballend te ondersteunen. Op het middenveld speelde vandaag vanaf links Dille en vanaf rechts Stef met Ties centraal. Het front was vandaag voor Senna, Fabian en Job.  Na 15 minuten kwam het eerste gevaar. Door een prachtige pass van Tobias kwam Fabian vrij voor de goal, een rollertje in de handen van de keeper was slechts het resultaat. SO Soest kon het tempo bijhouden tot minuut 20. Fabian bleef goed druk geven en na een slippertje van zijn tegenstander kon hij op snelheid richting goal en eenvoudig liet hij de 1-0 aantekenen. Denzel (blessure) werd nog vervangen door Axel en vrij snel daarna floot de uitstekend fluitende Gert Albers voor de rust.

Na de rust bracht het duo Daniel voor Dille en Ruben voor Senna.  Anders dan vorige week straalden onze talenten vandaag meer strijdlust uit. Daardoor kwam SO Soest geen moment in de wedstijd. We hoefden niet lang te wachten op de volgende treffer. Na een oogstrelende combinatie tussen Tobias, Ties en Jonathan kwam de bal voor de voeten van Fabian. Zonder na te denken haalde hij uit. De keeper had een half antwoord en dat was niet genoeg, dus 2-0.  SV ’s-Graveland ging toen écht goed voetballen en speelde in deze fase SO Soest helemaal weg. Nadat Fabian nog een dot van een kans miste voor de 3-0 bewees Job zijn waarde door binnen 10 minuten 2x te scoren. Met zijn snelheid was hij 2x meerdere tegenstanders de baas en was de keeper een eenvoudige horde. Een comfortabele voorsprong dus.  Ruben was inmiddels naar rechtsbuiten en werd via Stef, die weer een uitstekende wedstijd speelde, bediend. Na een strakke voorzet van Ruben was het Senna die onhoudbaar de 5-0 liet aantekenen. Daarna werd het wat slordig van beide kanten en bloedde de wedstijd dood, aldus Harm Jansen beschouwend. Het slotakkoord was voor Ruben. Een fabelachtige “tikkie takkie” aanval werd door hem beheerd afgerond, 6-0. De bal werd door Tobias hard ingespeeld op Daniel die de bal in een keer doorspeelde op Stef die zonder te kijken de bal gaf aan Job die fantastisch voor gaf. Ruben vuurde van dichtbij in de korte hoek raak.

Een fantastische prestatie van dit team en geloof mij; de rek is er nog niet uit. Ik kijk uit naar de komende wedstijden in de hoofdklasse. Want dat de punten er gaan komen is mij na vandaag wel duidelijk geworden. Wat het eerste eerder niet lukte: winnen, is ons vandaag wél gelukt en hoe. Aldus een euforische la Maitre na de wedstrijd. Die nog toevoegde: De jas van het totaalvoetbal zit ons goed! Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar 1 bal. Dusss

Jurgen Troost