SV ‘s-Graveland JO 14-1 komt (te) laat op stoom en haalt verdient punt tegen Focus '07 JO 14-1

Graveland 's JO14-1

Focus '07 JO14-1

Onder 14 competitie (najaar), Hoofdklasse 5.3

27 oktober 2018 11:30

R. (Robin) van Ling

De pen….

Zaterdag 27 oktober SV 's-Graveland JO 14-1- Focus '07 JO 14-1

Selectie: Lucas, Denzel, Axel, Tobias, Tijn, Jonathan, Daniel, Ties, Job, Senna, Fabian, Ruben, Stef, Dille, Jesse

De uitslag (2-2) gaf duidelijk het krachtsverschil weer. Al hadden de talenten van de JO 14-1 zichtzelf kunnen belonen met de volle buit. En daardoor het podium in de hoofdklasse in zicht. Het voetbal in het laatste stuk van de 2e helft was hoopval. Waar de talenten eindelijk de schroom van zich afspeelden. Met verzorgd combinatievoetbal en bovengemiddeld acceptatie vermogen kwamen de talenten in de tweede helft zelden in moeilijkheden. En door flitsende combinaties werd een 0-2 achterstand omgebogen naar een verdiend gelijkspel.

Voetbalvereniging Focus '07 is niet verrassend opgericht op 1 juli 2007. Door de korte historie heeft deze club nog geen “ziel”. Anders dan de twee clubs waar deze fusieclub uit ontstaan is. SV Culemborg '67 (26-02-1967) en Forditudo (28-04-1919). De thuiswedstijden worden gespeeld op het sportpark Parijsch.

De talenten van SV ’s-Graveland JO 14-1 moesten deze week hun wonden likken na de oorwassing in de beker tegen de JO 14-1 van Victoria. Het werd vorige week 8-0 aan het Jaagerspaadje. En extra pijnlijk was het dat oud ’s Gravelander Gijs van Eif een groot gedeelte van de doelpuntenproductie voor zijn rekening nam. Victoria, uitkomend in de Topklasse van het JO 14 voetbal, was duidelijk een maatje te groot. Gelukkig had het duo voldoende tijd om deze week met een (verrassend) fitte selectie toe te werken naar de thuiswedstrijd tegen Focus ’07. We baalden natuurlijk stevig en hebben maandag met elkaar de wedstijd besproken, de learnings getrokken en elkaar aangesproken op gedrag in en rond de wedstrijd, aldus captain Vogelaar. We hebben super goed getraind deze week en bij het uitdelen van de hesjes op de afsluitende training was het strijdplan voor Focus helder. Een 6 punten wedstijd om aan te sluiten bij de top 3 in de hoofdklasse 5.3 Focus op Focus was ons gezamenlijke motto.

Op het prachtige hoofdveld van sportpark Berestein floot scheidsrechter van Ling op klokslag 10.00 voor aanvang van de wedstrijd. Hij werd van ’s-Gravelandse kant bijgestaan door de nog niet helemaal fitte Ruud Kaitjily. Maar ook hiervoor heeft de JO 14 een brede selectie en nooit problemen. Gelukkig, maar zal later blijken, want in de tweede helft moest hij zich laten vervangen. Het team stond als een huis. De verdediging werd goed geleid door de meevoetballende goalie Lucas Fischer. Op het middenveld werd de loopgravenoorlog steeds in het voordeel van Ties Blomsma beslist en een sporadisch uitvallende bal werd keurig gecorrigeerd door Tobias Serpenti. De opbouw van de in het zwart spelende uitploeg werd vroegtijdig verstoord door Job, Fabian en Ruben. Hierdoor kwam Focus niet aan voetballen toe. Geheel tegen de verhoudingen in kwam Focus door een counter wel op voorsprong, 0-1. Niet snel daarna werd de gevaarlijke spits vervangen. Zijn vervanger die mogelijk in de file had gestaan met zijn eigen bolide getuige zijn fysieke gesteldheid en zijn vlassige snor op zijn bovenlip. Hij was een ware plaaggeest voor Tobias die de hele wedstrijd echter geen krimp gaf en zijn mannetje stond. De jongvolwassene angel van Focus zat in de tas en werd kundig onschadelijk gemaakt door Tobias die daar waar nodig werd ondersteund door Denzel, die weer een puike pot speelde en Stef Jansen als gelegenheids back. Na een fase van kennismaking werd het weer door een goed uitgespeelde counter 0-2 voor de uitploeg. Na een vierdubbele wissel aan ’s Gravelandse zijde: Axel, Jesse, Daniel en Senna voor Dille, Fabian, Job en Tobias was het spits Ruben die kaatste. De mistastende keeper werd van afstand verschalkt door de net ingevallen Senna Kroon. De verdiende aansluitingstreffer, 1-2. Vrij snel daarna floot scheidsrechter van Ling voor de thee. Beide teams zochten de kleedkamer op en de JO 14-1 supportersschare de kantine.

Het tweede bedrijf was eenzelfde patroon wissels werden geruisloos ingebracht en de thuisploeg ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Tijn Degekamp, Jonathan van Reenen en Daniel Cuiper bleken vandaag de fysieke krachtpatsers. Ruben Verhoeven, Senna Kroon, en Jesse Visser de creatievelingen. Stef Jansen en Ties Blomsma bleven hard werken en constant de druk op voeren. De spitsen mochten een aantal keren op de deur kloppen bij Focus, maar behoudens een aantal speldenprikjes kwam het niet. Daarna was het te danken aan goalie Lucas Fischer dat in het tweede bedrijf het doel schoon bleef. Mooi was ook om te zien dat hij zijn “5” onder controle had en zijn stem liet horen bij de hoge ballen van de flanken, hulde! Een haarzuivere steekpass van Ruben Verhoeven op spits Fabian Troost was het moment van de wedstijd. Randje buitenspel bleef de spits koelbloedig en schoot de o zo verdiende gelijkmaker tegen de touwen. Heel even was er geloof in 3 punten, maar de tijd was op.

Door de puntendeling zijn we niet veel opgeschoten ten opzichte van Focus’ 07 en staan we met 7 uit 4 op een keurige 4 plaats in deze pittige hoofdklasse. Volgende week gaan we op bezoek in Driebergen waar de plaatselijke FC de koppositie dit weekend heeft overgenomen van Vriendenschaar.

Marcel Cuiper zal komende week het duo vervangen op de bank. Zijn visie over FC Driebergen JO 14-1. Het is heel simpel: Als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren. Dusss…

Jurgen Troost