SV ´s-Graveland JO 14-1 wint in spectaculair duel met 6-2 van Hooglanderveen JO 14-1

Graveland 's JO14-1

Hooglanderveen JO14-1

Onder 14 competitie (najaar), Hoofdklasse 5.3

10 november 2018 11:30

E.J.W. (Rik) Sluyter

De pen….

Zaterdag 10 november SV  's-Graveland JO 14-1-VV Hooglanderveen JO14-1

Selectie: Lucas, Denzel, Axel, Tobias, Tijn, Jonathan, Daniel, Ties, Job, Fabian, Ruben, Stef, Dille

Vorige week ontbrak het aan niet aan kansen, wel aan doelpunten op bezoek bij koploper FC Driebergen. In een prima wedstrijd kregen de Blauw-Witten in de tweede helft het deksel op de neus. De kansen waren er wel, maar die werden niet verzilverd en daardoor hielden de talenten een flinke kater over aan de geflatteerde 3-0 nederlaag. De onderlinge verschillen in de Hoofdklasse 5.3 zijn minimaal en iedereen kan van iedereen winnen. Net als vorige week speelden de Blauw-Witten in de vertrouwde 4:3:3 formatie met de punt naar achteren. Het verschil vandaag t.o.v. FC Driebergen "uit" was het "killen voor de goal" waar de afgelopen week flink op is getraind door het duo. In een spectaculaire wedstijd trakteerden de talenten van de JO 14-1 het thuispubliek op een zalige 6-2 thuis overwinning. Met 6 prachtige doelpunten. Hulde dus voor de trainers, loon naar werken!

Robert van den Heuvel, vandaag bijgestaan door Marcel Cuiper, kon vandaag niet beschikken over de zieke Jesse Visser en de nog steeds geblesseerde Senna Kroon. Hij is herstellende van een elleboog breuk. Hij is zeker tot aan de winterstop uitgeschakeld. Na een goede uitvoering vorige week, een copy/paste van het strijdplan. Vandaag tegen de Geel-Blauwen uit Hooglanderveen, wat al lang geen dorpscluppie meer is, van wijlen voorzitter Willem Tomassen. De VV Hooglanderveen is uitgegroeid tot een voetbalclub met aanzien in de omgeving. Getuigen ook het opleidingsplan voor de jeugd. De primaire doelstelling van de jeugdopleiding van VV Hooglanderveen: Het verbeteren van het niveau van de individuele speler, waarbij iedere speler op zijn hoogst haalbare niveau kan presteren. En waarbij geld dat de individuele ontwikkeling van spelers belangrijker is dan het resultaat van de elftallen. Een tegenstander met een plan en van formaat dus vandaag.

Op het 2e veld dat door de gemeente Wijdemeren klaar is gemaakt voor de komende winter speelden de talenten van de JO 14-1 met Lucas, tussen de palen. Defensief ondersteund door; Denzel, Ties, Tobias en Axel. En in de ruit met Daniel, Jonathan en Stef. Het front werd vandaag aangevoerd door Fabian met ondersteuning op de flanken door Ruben en Job. Tijn en Tobias mochten het trainingspak aanhouden, wat voor de voorzitter niet goed uit kwam, gezien zijn ochtendprogramma. Hij kon vandaag maar 20 minuten van de wedstijd zien. Maar zo gaat het soms…….

Om 11.30 sharp floot de leidsman van vandaag voor aanvang van de wedstijd. Waarbij ondergetekende namens de thuisploeg de vlag mocht oppakken. Het begin was slap met veel onzuivere ballen en slordig balverlies. Er sloop wat onrust in de ploeg. Na een overtreding op Ties en een kansje voor Fabian was het de boomlange spits van Hooglanderveen die mocht voorzetten. De inlopende man kon ongehinderd afdrukken en zo stond het na 10 minuten spelen 0-1. Gelukkig lieten de talenten weerbaarheid zien. De motivatie en spelvreugde kwam snel terug in het team. Stef Jansen en Ties Blomsma bleven de Blauw-Witten opjutten Na instructies van de bank door "hoog druk" te zetten kwam de ommekeer in de wedstrijd. Al snel kwam het verwachte resultaat. Daniel Cuiper veroverde de bal en stuurde Dille Vogelaar diep, die Job Kaitjily aan de linkerkant vrijspeelde, met een prachtige trap veraste hij de keeper en schoot onhoudbaar de 1-1 tegen het net. Het was aan beide keepers te danken dat de teams met 1:1 naar de thee gingen.

Aan de kant van 's Graveland 2 omzettingen. Tobias voor Jonathan en Tijn voor Axel

Een veelbelovende start voor de Blauw-Witten Job speelt met een fantastische actie Fabian vrij, die met zijn linker prachtig de 2-1 binnenschiet. Hooglanderveen geeft niet op en blijft Lucas testen, maar THE Black Panter geeft niet op en behoud met een prachtige redding zijn goal schoon. Na een prima intermezzo van Tobias trekken de talenten strijdvaardig de middellijn over. Tijn, vandaag uitstekend voetballend, speelt de bal in op Fabian, die zijn rechter zoekt. THE Sniper haalt hard uit, maar de keeper heeft een antwoord. Ruben is attent en straft de rebound af, 3-1 Hoe anders is het dan vorige week in Driebergen. Via een razendsnelle combinatie tussen Job, Daniel en Dille was het weer Fabian die met een koelbloedige lob de keeper kansloos liet en de 4-1 mocht aantekenen. Nu was het tijd om de tegenstander echt bij de strot te grijpen. Captain Dille Vogelaar pepte zijn mannen op om tot het gaatje te gaan. Niet snel daarna was het weer de spits Fabian die nu met een snelle passeerbeweging zijn tegenstander en de keeper de baas was en de 5-1 kon binnenschieten. Het slotakkoord was voor To die van afstand prachtig de 6-1 binnen mocht kegelen. Een slordigheid in de epiloog was goed voor de 6-2, wat ook de eindstand werd. De tweede helft gaf aan hoe goed deze ploeg kan voetballen. In snel tempo met zorgvuldig voetbal liep de teller snel op  De tegenstander van formaat werd gedesillusioneerd terug gestuurd naar Hooglanderveen, waar het in 't Houtveen de wonden kon likken. En vooruit kan kijken naar volgende week. Voor de Blauw-Witten talenten rest volgende week weer een thuiswedstijd. De toppers van Legmeervogels JO 14-1 komen dan op bezoek. Zij hadden vandaag geen kind aan SO Soest JO 14-1. Om 11.30 gaat de bal weer rollen, een prachtig affiche in de Hoofdklasse 5.3. Komt het zien!

Jurgen Troost