NIPTE NEDERLAAG

Onder 12 beker poule, Groep 2 08

15 september 2018 13:30

Onbekend

De derde en laatste bekerwedstrijd stond op het programma en mocht deze gewonnen worden, dan had de JO12-1 vrije doortocht naar de volgende ronde. De week ervoor had Victoria met 8-4 weten te winnen van BFC en aangezien SVS de woensdag ervoor nog had gewonnen van Victoria, zou een overwinning toch mogelijk moeten zijn. Helaas moest de JO12-1 het met 1 speler minder doen vanwege een blessure bij Julian, opgelopen in de wedstrijd tegen Laren. De wedstrijd moest om 13:30 gespeeld worden bij BFC in Bussum. Door overvolle velden was er niet voldoende ruimte om een goede voorbereiding te doen en al snel bleek dit zijn uitwerking te hebben in het veld.

BFC begon veel scherper aan de wedstrijd en ging vol de strijd aan met SVS, toch wel de favoriet na twee gewonnen bekerduels. Van mooi hoogstaand voetbal was al snel niets meer te merken en het duel ontaarde in vechtvoetbal. Deze strijd werd op het nippertje verloren door SVS en teleurgesteld verlieten zij het veld.

Nog niet alle bekerwedstrijden in de poule zijn gespeeld. Op 20 oktober spelen BFC en Laren tegen elkaar en beiden hebben bij winst nog een kans op de eerste plek, afhankelijk van het doelsaldo. Laren maakt de meeste kans met een doelsaldo van +3. SVS heeft een doelsaldo van +1 en BFC heeft een doelsaldo van -3. Laten we hopen dat BFC wint, maar met niet meer dan 3 doelpunten verschil, want dan blijft SVS eerste van de poule. De wedstrijd wordt overigens gespeeld bij BFC.