JO13-1 na overwinning op Baarn JO13-1 subtopper in 1e klasse

Onder 13 competitie (voorjaar), 1e klasse 11

14 april 2018 11:45

Onbekend

In de uitwedstrijd tegen Baarn JO13-1 kon JO13-1 laten zien of het sinds de winterstop meer progressie had gemaakt dan de tegenstander. Op de vroege zaterdagochtend van 27 januari jl. boog het een 1-0 achterstand om naar een nipte 1-2 overwinning. Net als 2,5 maand begon Baarn sterker, maar kon het het lichte overwicht niet in de score tot uitdrukking brengen, laat staan de 's-Gravelandse doelman Lucas Fischer testen.
Omdat ook 's-Graveland de Baarnse keeper niet in verlegenheid kon brengen, was de 0-0 ruststand logisch.

Na rust besliste JO13-1 binnen vijf minuten de wedstrijd. Job Kaitjily opende de score in de 34e minuut en amper een minuut later schoot Tobias Serpenti van buiten de zestienmetergebied de 0-2 binnen. Hoewel er toen nog ruim 25 minuten te spelen waren, was het niet voorbarig om de drie punten al denkbeeldig bij te schrijven. Sinds de eerste competitiewedstrijd heeft het team namelijk maar drie doelpunten tegen gekregen en nooit meer dan twee in een wedstrijd.

Met die zekerheid zagen de meegereisde ouders dat Ruben Verhoeven na een trekbal van Job beheerst de 0-3 aantekende en later een door een mooie loopactie Job in staat stelde zelfs nog 0-4 te maken. Omdat de scheidsrechters een van de treffers niet op zijn notitieblok noteerde, komt de uitslag in de boeken als 0-3. Als het nu maar niet op doelsaldo aankomt aan het einde van de competitie.....

Door de overwinning neemt JO13-1 nu de 8e plaats in op de ranglijst en lijkt er nog wel wat meer in te zitten.  Het heeft in ieder geval aansluiting gevonden met de (sub)top. Aanstaande zaterdag komt VVZ '49 op bezoek voor competitiewedstrijd nummer 7, aanvang 13.00 uur.