JO13-1 boekt eerste overwinning

7 april 2018 11:30

Ling, R. (Robin) van

Onbekend

Met een 2-1 overwinning op De Vecht JO13-1 heeft JO13-1 de weg omhoog ingezet. Met de driepunter van afgelopen zaterdag verdubbelde het team van Marcel Cuiper het puntentotaal, want drie remises hadden tot nu toe 'slecht' drie punten opgeleverd.

De opening was voor bezoekers uit Loenen die in de 9e minuut al op voorsprong kwamen. De gelijkmaker van Job Kaitjily viel kort voor rust in een fase dat De Vecht met 10 jongens speelde. De aanvoerder moest een tijdstraf uitzitten wegens natrappen. De jongen meer situatie werd dus goed uitgespeeld. Senna Kroon zette vanaf de achterlijn voor en Job liep de bal binnen: 1-1.

Na rust kwam JO13-1 op voorsprong, waarbij Job weer een aandeel had. Ditmaal was hij de aangever en Ruben Verhoeven de afmaker, die daarmee matchwinner werd. Gescoord werd er namelijk niet meer en de kleinst mogelijke marge bleef op het denkbeeldige scorebord staan. Ook al omdat de beste kans om de wedstrijd definitief te beslissen werd gemist. Vanaf 11 meter miste Tijn Degekamp een penalty, maar dat had gelukkig geen gevolgen voor de uiteindelijke overwinning.

Tenslotte nog een eervolle vermelding voor assistent-scheidsrechter Ronald Verhoeven, die zijn eerste wedstrijd vlagde nà de cursusavond van twee weken geleden en het geleerde prima in praktijk heeft gebracht.

Volgende week speelt JO13-1 uit tegen Baarn tegen wie het op 27 januari oefende ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Destijds werd met 1-2 gewonnen, maar prestaties uit het verleden...... Wij waken voor onderschatting derhalve.