JO13-1 mist kracht in duel met Cobu Boys JO13-1

10 februari 2018 10:30

Laan, R. (Rein) van der

Onbekend

Na een leerzame oefencampagne tegen 1e klassers speelde JO13-1 op 10 februari voor het 'echie'. In Amersfoort was COninckstraat BUuurt Boys JO13-1 de tegenstander, dat in tegenstelling tot onze JO13-1 in de najaarsreeks ook in de 1e klasse speelde. Het verschil tussen beide teams werd kort na het begin al snel duidelijk. Het sterke punt van Cobu Boys zat vooral in de snelheid van de aanvallers en de kracht van 's-Graveland zat in het samenspel, het collectief. De kracht zat niet in het fysieke en als 's-Graveland dat af en toe wat meer had gedurfd, zich minder snel had laten 'afbluffen' en meer van zich af had gebeten, dan had het collectief het verschil gemaakt. Dat gebeurde niet en dus maakte de fysiek van Cobu Boys het verschil in de wedstrijd en dat deden de 12- en 13-jarigen van de Amersfoorters dus goed.

In de eerste helft nam 's-Graveland tot twee keer toe een voorsprong. Twee keer was Ruben Verhoeven de maker. De eerste op aangeven van Tobias Serpenti die wel het geluk had dat de centrale verdediger van Cobu Boys mistastte. Ruben maakte er dankbaar gebruik van. Na de snelle gelijkmaker zette Ruben zijn team weer op voorsprong. Ditmaal na een mooie individuele actie in het strafschopgebied door knap weg te draaien van zijn tegenstander. Maar helaas werd deze ook deze voorsprong weer snel teniet gedaan.

Na de pauze kon doelman Lucas Fischer niet bij een langzaam boogballetje en leek 's-Graveland net als Cobu Boys in de eerste helft deed, een achterstand snel ongedaan te maken, maar Tobias kon zijn hoofd slechts met een paar haren tegen de bal drukken uit een corner van Daniël Cuiper.
In de 44e minuut vergrootte Cobu Boys via de snelle rechtstbuiten uit een counter de score naar 4-2. Cobu Boys besliste door goed gebruik te maken van hun sterkte in de 54e minuut de wedstrijd.

De nederlaag van JO13-1 had vlak voor tijd een iets draaglijker aanzien kunnen krijgen als Ruben een mooie steekpass van Senna Kroon had gepromoveerd tot doelpunt. Dat gebeurde niet en leed JO13-1 gezien het wedstrijdbeeld een iets te hoog uitgevallen nederlaag.

Zaterdag 17 februari om 9.00 uur komt TOV JO13-1 uit Baarn op bezoek.