3 nuttige oefenwedstrijden van JO13-1

Graveland 's JO13-1

3 februari 2018 10:15

Onbekend

JO13-1 ging als koploper de winterstop in en is daar ook als koploper weer uitgekomen. Er zijn namelijk geen wedstrijden meer ingepland door de KNVB en dus...... mogen we ons kampioen noemen van de najaarsreeks????? Hoe dan ook, het team is toe aan een stapje hoger en het verzoek daartoe is door de KNVB gehonoreerd.

De indeling is op maandag 5 februari bekend gemaakt en met 13 andere JO13-1 teams speelt 's-Graveland JO13-1 in de 1e klasse poule 11.

Ter voorbereiding heeft het team drie oefenwedstrijden gespeeld tegen 1e klassers.
Op 20 januari was Huizen JO13-1 te gast dat via de rappe aanvoerder op een 0-2 voorsprong kwam. Dat was net het verschil in de verder gelijkopgaande 1e helft.
In de 2e helft een betere JO13-1 dat terecht op 1-2 kwam via Daniel Cuiper. Dat er meer in zat, maar er niet uit kwam, was jammer, maar het was goed om te zien dat het niveau van de 1e klasse paste bij JO13-1.

Op 27 januari in en tegen Baarn (toevallig nu ook tegenstander in de competitie) waar met 1-2 van werd gewonnen. Gezien de spelverhoudingen was dit terecht. Het initiatief lag vrijwel de gehele wedstrijd bij JO13-1 dat na het missen van enkele kansen wel op achterstand kwam. Na de rust zette Jesse Visser JO13-1 weer naast Baarn en niet veel later maakte Senna de verdiende 1-2. Dat Baarn niet gelijkmaakte, was te danken aan doelman Lucas Fischer die, een door de perfect leidende scheidsrechter, gegeven strafschop met de linkerhand naast wist te tikken.

Op zaterdag 3 februari startte JO13-1 weer voortvarend, maar weer kwam de tegenstander, Ouderkerk JO13-1 deze keer, op voorsprong. Na 10 minuten nam de thuisploeg het initiatief over om dat niet meer uit handen te geven. Ouderkerk liep uit naar 3-0 en vlak voor rust verkleinde Tobias Serpenti die achterstand tot 3-1 en bracht daarmee wat hoop terug voor de tweede helft. Veel veranderde er echter niet in de tweede helft en daarin werd het weer 3-1 ('s-Gravelands doelpunt van Daniel Cuiper). Einduitslag: 6-2.

Mocht er zaterdag 10 februari nog geen competitiewedstrijd ingepland worden, dan speelt JO13-1 nog een oefenwedstrijd: uit bij Laren '99 JO131-1 om 11.00 uur.