pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-1

Deze week is Daniël de pupil van de week! Daniël is 10 jaar oud, speelt in de JO11-1, en wordt daar getraind door Rob en Sander.

Daniël is bij S.V. 's-Graveland gaan voetballen toen hij bijna 4 jaar oud was. Zijn oudere broer Thomas speelde al bij de smurfen en hij mocht een keertje meedoen. Dat vond hij zo leuk dat hij meteen lid is geworden. Daniël speelt al sinds de JO8 met hetzelfde team en dezelfde trainers, en daar is hij heel blij mee! Keepen vindt hij het leukst, zowel in de wedstrijd als op de training. Bij de wedstrijden keept hij de eerste helft, de tweede helft staat hij vaak links-back. Hij schuwt het fysieke duel niet als verdediger en vindt het leuk om een diepe pass te kunnen geven waaruit dan een doelpunt gemaakt wordt. Op de trainingen vindt hij de afrondoefeningen op de goal waarbij hij kan keepen het leukst. Daniël speelt het liefst op echt gras, veel fijner om op te duiken dan op kunstgras. En van kunstgras krijgt hij alleen maar schaafwonden en zitten die korrels overal, bah!

Daniël woont in Ankeveen en zit in groep 7 van de Curtevenneschool. Hij heeft een oudere broer Thomas en een jonger zusje Rosa. Na school gaat Daniël graag buiten voetballen met vriendjes. Ook verzorgt hij dan zijn dieren: ze hebben thuis 3 katten, 2 ratten (Kees & Koos zijn van Daniël) en 2 baardagamen (van Thomas). Later wil hij graag Paleontoloog worden, het vinden en opgraven van oude dinosaurus botten lijkt hem heel interessant!

Zijn favoriete voetbalclubs zijn FC Barcelona en Ajax, en zijn favoriete spelers Donnarumma en Messi. In een voetbalstadion is hij nog nooit geweest, wel in een ijshockeystadion wat superleuk was! Hij zou wel graag een keer naar een wedstrijd van het Nederlands elftal willen.

Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij S.V. ’s-Graveland met zijn vrienden, ook omdat er zoveel leuke dingen worden georganiseerd. Vorige week heeft Daniël nog het 4x4 toernooi gewonnen!

Daniël, heel veel plezier zaterdag als pupil van de week!!