pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO12-3

Deze week is Lucas Bentvelsen de pupil van de week! Lucas is 10 jaar oud, speelt in de JO12-3, en wordt daar getraind door zijn vader Allard en Marcel.

Lucas voetbalt sinds hij 4 jaar is bij SV ’s-Graveland. Hij is lid geworden omdat hij graag wilde voetballen en zijn klasgenoten hier ook lid waren. Lucas is tijdens de eerste helft van de wedstrijden altijd keeper, de tweede helft staat hij centraal achterin. Verdedigen vindt hij dan ook het leukst, maar als het kan gaat hij wel mee naar voren om de aanval te helpen. Op de training vindt hij het erg leuk om te keepen. Minder leuk vindt hij de warming-up want die is soms best zwaar!. Het liefst speelt Lucas op kunstgras, al dat zand in zijn sokken op gewoon gras vindt hij maar niks.... Lucas is vanaf de smurfen altijd door zijn vader Allard getraind, met wel elk seizoen een andere trainer erbij. Aan het einde van het seizoen vindt hij de trainingen op zaterdag met alle teams olv Niki ook erg leuk! Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij ’s-Graveland en kan dan ook niet zo maar één moment bedenken dat hij het leukst vond.

Lucas woont in Kortenhoef en zit in groep 8 van de Antoniusschool en heeft een jonger zusje Esra. Naast voetballen vindt Lucas het leuk om te vissen waarvoor hij ook wel eens een dagje weg gaat en dan van alles leert, bijvoorbeeld hoe het beste knoopjes te maken. Wat hij later worden wil weet Lucas nog niet zo goed.

Een favoriete voetbalclub heeft Lucas niet echt, maar hij is wel groot fan van een speler, namelijk Mathijs de Ligt! Logisch als je verdedigen zo leuk vindt! Juventus is dan ook de club waar hij nu het liefst naar kijkt. Lucas is een keer in een voetbalstadion bij een wedstrijd geweest, dat was met ’s-Graveland mee naar AZ tegen Olympique Lyon.

Lucas vindt SV ‘s-Graveland een hele leuke club omdat er veel vriendjes spelen. De voetbaldagen en de keepersdag vindt hij ontzettend leuk!

Lucas, heel veel plezier zondag als pupil van de week!!