pupil en voetbalmeisje van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

Graveland 's JO11-2

Deze week is Niels Hogervorst de pupil van de week! Niels is 11 jaar oud, speelt in de JO11-2, en wordt daar getraind door Allard en zijn vader Robbert.

Niels voetbalt sinds hij 6 jaar is bij SV ’s-Graveland. Hij is lid geworden omdat zijn vriendjes hier allemaal voetbalden. Niels speelt in de spits want hij vindt het ‘t leukst om te kunnen scoren. Soms is in de spits staan minder leuk, vooral als het een moeilijke wedstrijd is en de bal maar weinig bij hem komt. Soms moet hij dan wel mee verdedigen maar dat vindt hij minder leuk dan aanvallen. Op de training vindt hij het erg leuk om af te ronden op de goal en partijtje te spelen. Minder leuk vindt hij de pass oefeningen. Het liefst speelt Niels op kunstgras omdat de bal dan het fijnst rolt. De beste trainer die Niels tot nu toe heeft gehad vindt hij Herman, die heeft hem erg veel geleerd! Bijvoorbeeld het maken van een schijnbeweging naar rechts als hij naar de goal gaat en dan toch met links schieten en daardoor scoren. Hij doet nog steeds regelmatig op de training en in de wedstrijd! Het leukste moment tot nu toe vindt Niels dat hij vorig seizoen zowel in de eerste als de laatste wedstrijd vijf (!) doelpunten scoorde. Wat een topper!

Niels woont in Kortenhoef en zit in groep 7 van de Antoniusschool. Naast voetballen vindt Niels het leuk om te basketballen, te gamen en buiten te spelen. Later wil hij profvoetballer of leraar worden.

De favoriete club van Niels is Feyenoord en de beste speler daar is Berghuis. Zijn favoriete buitenlandse club is Liverpool met Virgil van Dijk als beste speler. Niels is drie keer in de Kuip geweest samen met zijn vader en opa.

Niels vindt SV ‘s-Graveland een hele leuke club omdat er veel vriendjes spelen. De voetbaldagen vindt hij het leuks van het seizoen!

Niels, heel veel plezier zondag als pupil van de week!!