Column 2022/09

29 april 2022 3:00

100 Jaar en door ...

Column_r3.png

We hebben er 366 dagen over gedaan, maar daar kregen we dan ook wat voor. Het jubileumjaar zit er op. Vorige week zaterdag op onze 101e verjaardag afgesloten met een slotfeest. En hoe! Het was een fantastisch feest waarop, als ik me niet vergis, alle teams vanaf O17 aanwezig waren. Je zou kunnen zeggen dat ‘iedereen’ er was, spelende en niet spelende leden, vrijwilligers, vrouwen en vriendinnen van, mannen en vrienden van, sponsors, ‘iedereen’. Allemaal verbonden aan dezelfde club, dat maakte het ook zo leuk. Je kende iedereen die er was. Alle 499 aanwezigen.

Het was niet alleen feest, maar ook een soort van ontlading van een jaar, of eigenlijk jaren, waarin veel draaide om het jubileum. Er werden plannen gemaakt, bijgesteld en uitgesteld. Gelukkig is het uitstel geen afstel gebleken en hebben we alles binnen een jaar (en een dag) kunnen vieren. Dat hebben we te danken aan een goed marcherende jubileumcommissie, waarvan de leden allemaal hun eigen aandachtsgebied en inbreng hebben gehad tijdens de verschillende feestelijkheden het afgelopen jaar. En natuurlijk kon de jubileumcommissie niet zonder een grote groep mensen die rondom de activiteiten mee heeft geholpen. Met de opbouw van een tent, de inrichting van de kantine en met het weer terug in de ‘oude staat’ brengen van de kantine of complex. Zoals afgelopen zondag toen amper zeven uur nadat de laatste feestganger huiswaarts was gegaan, de opruimwerkzaamheden al weer gestart werden.

Na het feest kunnen we weer over tot de orde dag van ons verenigingsleven. Niet dat dat heeft stilgelegen, maar op de achtergrond was het jubileum altijd aanwezig. Het vizier is nu op het einde van dit seizoen gericht. Maar zover is het nog lang niet. We gaan met elkaar gewoon door met mooie activiteiten de komende anderhalve maand. Ga maar na, de trainingen en de wedstrijden, een Voetbal-Instuif, de Voetbaldagen, de huldiging van kampioenen, het Arie Janmaattoernooi en het Leeuwinnentoernooi en wie weet wat nog meer. Wat een feest nog dit jaar en wat een feest was het afgelopen jubileumjaar.

Ik zal het nooit, nooit, nooit vergeten.

MD_voorzitter.png
- vorige columns