Column 2022/06

18 maart 2022 3:00

to do or not to do

Column_r3.png

Op mijn nachtkastje ligt een boek: ‘Nooit meer te druk’. Een poosje geleden gekregen van een collega toen we het hadden over de hoeveelheid werk dat er ligt, de overvolle mailbox, to-do lijsten en andere taken die er liggen. Het boek is omschreven als praktisch boek dat helpt bij het maken van keuzes en oplossingen biedt om meer controle te krijgen en gericht aandacht te geven aan de dingen die je doet.

Er zijn soms van die perioden waarin je denkt: waar te beginnen? Dan helpt het om een lijstje te maken van de dingen die je moet doen. Dat is dan wel weer een lijstje dat je moet gaan afwerken, maar tegelijkertijd helpt het wel om te ordenen.

Met druk zijn, is op zich niets mis, zolang het allemaal maar te behappen is. Met betrekking tot de club is dat gelukkig wel zo. De reden dat dat zo is, zijn de vele mensen die zich binnen onze vereniging het hele jaar inzetten. Zo ook de afgelopen week. Het weekend was weer top. Een hele drukke zaterdag die door veel mensen weer in goede banen is geleid. Buiten op de velden en binnen door gastheren en -vrouwen en de vele kantinemedewerkers. Ze waren allemaal hard nodig, want het was ouderwets druk tijdens de derby tegen ASV ’65.

Er werd ook weer druk vergaderd, de jubileumcommissie is weer bij elkaar geweest voor de laatste activiteiten (over een week: de Veiling van de Eeuw, mis het niet!). Maar ook de scheidsrechterscommissie kwam bij elkaar, de vrijwilligerscommissie, de toernooicommissie en online zijn de voorbereidingen getroffen voor de clinics die de komende weken op de lagere scholen in Kortenhoef worden gegeven. En ik vergeet misschien nog wel wat activiteiten. We zijn dus weer lekker druk met elkaar en het wordt nog lekker druk het komende kwartaal. Lekker druk, dus daarvoor hoef ik het boek niet te lezen.

Van het opgestelde lijstje kan ik over een paar regels een ‘to-do-dingetje’ afvinken: column schrijven. Het is weer gelukt tussen de bedrijven door. De volgende to-do op het lijstje? Het lezen van het boek ‘Nooit meer te druk’. Benieuwd wanneer ik dat kan afvinken, ik vrees dat het even duurt. Zaterdag zal niet lukken… lekker druk weer op de club.

MD_voorzitter.png