OK2022/95 - Andries Polman

Deze week OK!

WIE

Andries_Polman_OK_202201.png

Hij voelt zich niet onmisbaar. Kijk maar naar vorig weekend waarbij zijn team wint onder begeleiding van 2 enthousiaste moeders zegt hij. Maar daar ging een fantastische voorbereiding door Andries aan vooraf! Deze week dus zeker terecht in deze rubriek; Andries Polman.

Hij is geboren in Groningen en opgegroeid in Zuidlaren (dit is in de kop van Drenthe). In 1998 ontmoet hij zijn vrouw Saskia. Zij heeft haar roots in Brabant en daarom besluiten zij om in het midden van het land te gaan wonen. Nadat ze een ontzettende mooie wereldreis gemaakt te hebben in 2001/2002 zijn ze via Breukeleveen in 2007 in Kortenhoef komen wonen. En dit leven bevalt ze prima hier samen met hun kinderen Simon en Eline. In 2009 begon Simon in de smurfenbak en vanaf dat moment betrokken bij SVS. Zelf speelt Andries bij de 35+ SVS Cup en dat doet hem weer realiseren welke inspanningen zijn eigen team tijdens de wedstrijden moet leveren.

WAT
Tegenwoordig is hij de trainer/coach van de MO17-1. Dit doet hij sinds het 3e seizoen van zijn dochter Eline. Daarvoor was hij trainer/coach bij het team van zijn zoon Simon. Dit heeft hij gedaan vanaf de smurfenbak tot en met de JO15-1.
Sinds dit seizoen traint en coacht hij het team samen met Hans Bolt, wat hij als zeer prettig ervaart. Het mooie vindt hij, dat de ‘oudere broers’ Simon, Bart van Wijk en Dirk Timmermans ook regelmatig de trainingen verzorgen voor zijn team.

WAAR
Andries is dus diverse malen per week te vinden op de club. Hij staat op het veld als trainer/ coach of hij speelt zelf op de velden samen met de toppers van de 35+.

WAAROM
Waarom niet? Het is eigenlijk heel vanzelfsprekend dat je dit doet vindt hij. Zonder vrijwilligers kan een amateurclub namelijk niet bestaan. Andries heeft vanaf het eerste moment gedacht toen hij langs de lijn stond; als ik er toch ben om naar de kids te kijken, dan is het ook hartstikke leuk om iets te doen. SV ‘s Graveland voelt voor hem als een prettige en warme club.

Hij heeft heel veel respect voor de vele echte onmisbaren (zoals hij zelf zegt), die zo onvoorstelbaar veel tijd en energie stoppen in de club.

Als we het hebben over mooie herinneringen dan vindt Andries een wedstrijd tijdens een internationaal jeugdtoernooi in Vianen er wel een. Ze speelden met de JO15-1 tegen een Russisch team. Stan Beijaard scoorde de winnende goal en besloot toen, vanwege de mooie team beleving, toch lid van de club te blijven.

Als laatste wil Andries, samen met het team, zijn mede trainer Hans Bolt een heel voorspoedig herstel wensen!! Hans heeft afgelopen week een hele zware, maar gelukkig succesvolle operatie ondergaan. Ze kijken uit naar het moment dat hij weer bij hen op het veld staat!

Tot die tijd traint en coacht Andries de meiden alleen en is hij niet alleen voor de club, maar ook voor zijn meidenteam onmisbaar!

- ook onmisbaar