Herman van Loenen overleden

31 december 2021 11:45

Een bijzondere clubman is ons plotseling ontvallen.

Herman van Loenen is woensdag 29 december na een kort ziekbed op 68-jarige leeftijd overleden.

Opgegroeid aan de Kortenhoefsedijk heeft Herman lang gevoetbald in de jeugd en de senioren. Toen zijn zoon Arjan ging voetballen, is Herman verschillende jaren jeugdleider geweest. En leider is hij altijd gebleven. De afgelopen jaren van het vierde op de zondag en toen dat team overstapte naar de 35+ competitie bleef hij dat team als coach trouw. En zijn rol werd zijn koosnaam. Als zijn spelers het over Herman hebben, dan hebben ze het over ‘coach’.

Naast het zijn van coach was Herman het laatste decennium op de maan- en vrijdag aanwezig om allerlei werkzaamheden uit te voeren. Zoals hij in een verder verleden ook al deed. Als timmerman was hij betrokken bij verbouwingen op het oude complex en de bouw van de kantine aan de Leeuwenlaan.

Voor zijn werkzaamheden kwam hij meerdere dagen per week op de fiets vanuit Bussum. Na een lange zoektocht naar een woning in zijn eigen Kortenhoef was het ongeveer een jaar geleden zover. De fietstochtjes naar de club werden korter en het vrijwilligerswerk bleef plezierig. Steeds meer. Voor hem en voor degenen die met hem werkten. Als geen ander kon hij de sfeer erin brengen met een perfect vertelde mop.

We gaan Herman enorm missen en zijn spelers hun coach. Zijn bulderende en karakteristieke lach  zal in onze herinnering blijven klinken.

We wensen zijn kinderen Arjan en Marieke veel sterkte met het verwerken van zijn verlies.

Rouwkaart