S.V. ‘s-Graveland heeft een Verenigingsmanager

16 december 2021 11:00

Waarom een Verenigingsmanager?

De club groeit. Niet alleen in aantal leden, maar ook qua activiteiten, accommodatie, verplichtingen en vrijwilligers.

Een en ander betekent dat het bestuur zich veel en vaak bezighoudt met operationele zaken, die ook nog eens overdag op doordeweekse dagen moeten. Dit is een ongewenste situatie; bestuursleden zijn immers ook vrijwilligers met een baan. Zowel met het oog op de capaciteit, continuïteit als de toekomstbestendigheid van onze vereniging is hier een structurele oplossing voor nodig. Dat kan door de aanstelling van een Verenigingsmanager.

De Verenigingsmanager pakt operationele zaken op en zal de schakel zijn tussen het bestuur, de commissies, andere organen binnen de club, de leden en de vrijwilligers.
In een vacaturetekst zouden de volgende woorden kunnen staan: brugfunctie, cement, faciliterend, Haarlemmer olie, coördinerend, spin in het web, vliegende kiep.

Gaat het bestuur zich dan alleen maar bezighouden met besturen en het schetsen van vergezichten?
Nee, maar de diverse werkzaamheden zullen meer in balans komen.

Vanaf 1 januari 2022 zal Natascha de Ruig die nieuwe functie binnen onze vereniging gaan uitoefenen.

Waarom Natascha de Ruig?

Natascha vervult de rol van Verenigingsmanager voor een groot gedeelte al op vrijwillige basis. Dit doet zij sinds jaar en dag. Zij houdt zich gemiddeld zo’n twee dagen per week bezig met zaken als planning van wedstrijden, kantine, kleedkamers, de uitgifte van teamkleding, de organisatie van
toernooien en veel andere activiteiten.
S.V. ’s-Graveland heeft haar gevraagd dit takenpakket uit te breiden door twee extra dagen per week hieraan te besteden, maar dan in dienst van de club. Wij zijn dan ook verheugd dat Natascha op ons verzoek is ingegaan. Zij zal dit in een hybride vorm doen. Een gedeelte zal ze thuis doen, maar ook
een substantieel gedeelte op de club.

De inhoud van de functie, de wisselwerking met commissies, het ondersteunen van vrijwilligers, de verdeling van aandacht, enz. moeten de komende tijd verder vorm krijgen.