OK 2021/93 - Jos Theunissen

Deze week OK!

WIE
Jos_Theunissen_OK_202193.png
Een onmisbare kracht die zichzelf niet zo onmisbaar vindt, maar daar zijn de meningen dus duidelijk over verdeeld! Iemand met een groot clubhart en nauw betrokken (zelfs nu hij al jaren niet meer woonachtig is in Wijdemeren); Jos Theunissen.
Jos werd geboren op 27 april 1952 in Utrecht. Toen hij 1 jaar was, verhuisde hij naar ‘s Graveland en ging hij wonen op het Noordereinde. Vanaf 1966 is, de toen 14e jarige Jos, al lid van SVS. Toen niet wetende dat SVS een rode draad zou worden in zijn leven met heel veel mooie, maar helaas ook verdrietige momenten.
Zijn zoon Jurgen heeft vanaf zijn 5e jaar tot zijn 12e gevoetbald bij S.V. ‘s Graveland. Door de verhuizing naar Almere is zijn voetbalcarrière bij SVS toen gestopt. De kleinkinderen zijn natuurlijk in de voetsporen van opa getreden en voetballen nu bij Lelystad en Heiloo.

WAT
Iets met onmisbaar zijn, want wat doet/ heeft Jos veel gedaan voor de club. Van 1973 tot 1987 heeft hij in het bestuur gezeten. Daarnaast is hij ruim 25 jaar jeugdtrainer geweest bij SVS en trainde er naast ook nog effe BVV ‘31 in Blaricum. Hij heeft jarenlang de grote clubactie verzorgd en samen met Herman van de Burgt heeft hij de bekende zes-kampen georganiseerd.
Toen de club zijn 75 jarig jubileum vierde, was Jos samen met Ben Steenvoorden nauw betrokken bij de festiviteiten rondom dit jubileum. In 2017 werd o.a. Jos benaderd door Marc Degekamp voor een bijeenkomst in de kantine. Hij wilde samen met een groot aantal mensen alvast brainstormen over het 100 jarig bestaan van de club. Marc vond dat je niet vroeg genoeg kon beginnen met deze voorbereidingen. Uit deze 1e bijeenkomst is een jubileum commissie ontstaan met uit alle geledingen van de club vertegenwoordigers, waaronder dus Jos. Gerard Koelink maakte hier ook deel van uit, maar van hem heeft de club helaas afscheid moeten nemen op 13 september 2020. Deze commissie is al 22 keer bij elkaar gekomen om het 100
jarig bestaan van SVS feestelijk te kunnen vieren. Helaas heeft de commissie al heel veel moeten omdenken, vanwege de Corona. Dat het 100 jarig bestaan nog met een groot feest gevierd gaat worden staat vast. Het eerstvolgende evenement wat op de planning staat is de tentoonstelling van 3 januari t/m 9 januari 2022. Dit natuurlijk weer afhankelijk van de dan geldende maatregelen.

WAAR
Jos was zeer regelmatig te vinden op de club. Nu tijdens corona wat minder, maar tijdens de vergaderingen aanwezig in de kantine en veel voorbereiding vanuit huis.

WAAROM
Jos heeft al de vrijwillige inzet afgelopen jaren met heel veel SVS liefde voor de club gedaan en doet dat nog steeds. Samen zijn we de club en samen moeten wij het doen.
Voor Jos zijn er in alle jaren van lidmaatschap heel veel mooie, emotionele en belangrijke momenten geweest. Dat ‘s-Graveland een sociaal en zeer betrokken club is, heeft Jos mogen ervaren tijdens het overlijden van zijn vrouw Cary in 2000. Tijdens de uitvaart waren er heel veel leden en het bestuur aanwezig. Dit heeft hij zeer gewaardeerd. Ook bij het overlijden van andere ‘s-Graveland leden heeft hij dit ook weer meegemaakt.
Een ander emotioneel moment was dat hij Abraham zag staan in de hal onder de kast van de Club van Honderd (hier is Jos ook lid van). Dit was niet zomaar een Abraham, maar een Abraham die sprekend op Jos leek. Zijn kinderen Joyce en Jurgen hadden dit georganiseerd. Ook was er toen een voetbalwedstrijd tussen het oude zesde elftal van ‘s Graveland (kampioen geworden in 1978) en een elftal van AS ‘80 uit Almere waar zijn zoon Jurgen toen voetbalde. Ook dit soort dingen vindt Jos typerend voor ‘s-Graveland.
Naast deze persoonlijke waardevolle herinneringen vond Jos de onthulling op 22 april 2021 van het monument voor alle vrijwilligers een zeer belangrijk en emotioneel moment. Helaas zorgde corona ervoor dat er toen maar een beperkt aantal mensen live bij konden zijn.

Jos de dank is groot voor al je inzet! Jos zelf hoopt nog heel lang gezond lid te mogen blijven van deze unieke vereniging.

VIVA ‘s Graveland!

-ook OK