Column 2021/24

28 november 2021 23:15

Samen staan we sterker.

Column_r3.png

Twee weken zijn weer voorbij en dat betekent een nieuwe deadline voor mij. Waar zal ik deze week weer over schrijven, moet corona het enige onderwerp blijven? Het virus houdt het land maar in zijn greep en de vraag is: gaat er door ons voetbal voorlopig weer een streep? Laten we hopen van niet, maar meer weten we vrijdagavond na de persconferentie. Afgelopen zaterdag was het al stiller op onze velden en moesten bezoekers van ons complex zich eerst bij de toegang met een CTB melden. We weten allemaal met welk doel, maar toch gaf het een dubbel gevoel. We geven namelijk liever iedereen toegang tot het complex en dat niet toestaan is ongemakkelijk, het heeft iets geks.

We hebben de Sint deze week wel die toestemming gegeven om onze jongste jeugd een leuk feestje te laten beleven. De organisatie van het feest was weer zeer creatief geweest. Hulde voor de wijze waarop het toch is gevierd. Compleet met pakjes en het terras dat was versierd. Het tekent binnen onze club de creativiteit die ons overeind houdt in deze tijd. Ander voorbeeld: de live registratie van de wedstrijd van ons eerste elftal vorige week, waardoor er thuis voor de buis een paar honderd mensen naar de wedstrijd keek. We zetten het live registreren aanstaande zaterdag  door en gaan dan voor een kijkcijferrecord.

Na de persconferentie van vrijdag weten we wat wel en niet mag. Bereiken we met de competitie wel of niet de winterstop en zo niet zet het dan het verloop van het seizoen weer op zijn kop? Duidelijk wel is dat niet alles door zal gaan, de kerstloop op tweede kerstdag is al van de baan. Andere evenementen heeft de jubileumcommissie al eerder uitgesteld, maar dat heeft het enthousiasme bij de commissieleden niet beteugeld. Zij bleven enthousiast en eens komen de plannen weer uit de kast.

Niet alleen de jubileumcommissieleden vergaderden met elkaar. Ook de vrijwilligerscommissie deed dat over het verplichten van verenigingsdiensten in het volgende voetbaljaar. Over de invulling later dit seizoen meer, over het wat, hoe en wanneer. Gedegen gaan zij te werk, met het idee samen moeten we het doen, samen staan we sterk.

Een passende leus als afsluiting én op vele situaties en omstandigheden van toepassing.
MD_voorzitter.png
- vorige columns